AKO SOM MENIL VODNU PUMPU...
DEMONTAZ:
Ahojte, po nejakom case si dovolim pridat maly update. Jedneho krasneho dna som zacitil v podstate beznu vonu a to vonu horucej chladiacej kvapaliny, obcas to zaciti kazdy, sem tam nieco vyprskne z prepadovej hadicky apd. Tak som to bral iba na vedomie a vyrazil na cestu. Asi po 20km dorazim ku kamratovi, zastavim a citim ten zapach opat. To uz si hovorim, ze nebude cosi v poriadku. Mrknem teda narychlo co a ako a ejhla, objavil som miesta zababrane od kvapaliny, iba zopar a malicko. Podotykam, ze priesak bol minimalny, takze sa pod motorkou v garazi ani inde neobjavila "louzicka". Ale poznate to, uz sa to neda ingorovat a treba podniknut kroky. Dvojdnovy trip som zrusil a tahal naspat do garaze na inspekciu. Presne miesto nebolo jasne, ale islo to od vodnej pumpy, tak som si nastudoval ako to v nej vyzera a objednal prislusne tesnenia z nasej Hondy.
Na druhy den som este preveril, ci funguje termostat (len nastartovanim a zistovanim teploty v privodnej hadici a na chladici). Samozrejme som pre istotu objednal aj tesnenie pod termostat, ale nechcite vediet, ako tazko sa termostat vybera, podla nakresu to vyzera, ze musi ist dole cely frunk (fake nadrz), nastastie som poruchu termostatu vylucil (ale pride urcite aj jeho cas).
Nuze a tak nastal cas na vypustenie kvapaliny a demontaz vodnej pumpy. Medzitym som spravil aj preplach chladica destilkou, povodna ruzova Motocool Organic + (silicate free) idem nahradit original Honda kvapalinou (lacnejsi je liter ako ten Motul).
K samotnej demontazi, no, je to trosku babracka, musel som dat dolu aj uchytny pliesok padaku Givi (ufff bal som sa ze cele padaky), jednotlive sroby v pumpe som si oznacil, kedze maju roznu dlzku a hybaj dolu s nimi, dva nesli von, kedze vytiahnutiu brani samotny ram motorky. S cim so sa zapotil najviac, bola privodna hadica od termostatu, ale asi tri rozne srobovaky a trosku vody zabrali (pristup uplne minimalny - uvidime ako to pojde naspat). Potom uz bolo mozne pumpu nejako zacat vytahovat, este vytieklo dost oleja z nahodnu od motora, ale dobre, lenze ups, pumpa sa takto lahko vytiahnut nedala. Tak som ju rozpolil este ked bola v rame, potom uz sa to dali tie dve polky nejako naklonit a sup vytiahnut zvysne dva sroby a carovnymi pohybmi sa mi pumpu podarilo dostat von. KONECNE !
A teraz to najdolzeitejsie, pumpa vonku, rozobrata na polovicu, vsetky nove tesnenia nachystane, takze pohoda nie ? Noooo, hladam unik kvapaliny podla cervenych zaschnutych flakov a stop. A do riciiii, unika to z miesta nalisovania lozisk, tu nie je ziadna sanca na repas (aspon nie v domacich podmienkach a Honda taketo diely neponuka). Na obrazku vidite zakruzkovane ruzovou, co mam na mysli. No a k tomu celemu sa ani uplne lahko netocila hriadel, co narobim. Svoje si zjavne odsluzila a po 108 000km je cas na jej vymenu. Na bazaroch som nenasiel zaujimavu ponku (ani na ebay) a kedze sa s vodnou pumpou neradno zahravat, padlo rozhodnutie nesetrit a kupit novu. Cena novej vodnej pumpy sa bezne hybe okolo 310-330EUR, ked mkrnete na diel 19200-MGS-D10 a to bez postovneho, mne sa ju podarilo na
tomto sajte nemeckom kupit za 254,68EUR plus DHL dorucenie za 15EUR k tomu (dnes je uz out of stock a cena trosku vyssia). No a tak mi dnes novu pumpu doruci kurier...
...a potom popisem aj uskalia spatnej montaze...