Stránka 1 z 1

Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 11 Aug 2019, 11:01
od mof
Ahojte,
mám Hondu NC700XD (2012) a som s ňou tak spokojný (jedine výkon by sa hodil aspoň o 10kW vyšší), že keď sa ma niekto pýta, čo si kúpim ako ďalšiu motorku, odpovedám: Hondu NC750XD. Ľudia sa čudujú - vraj sú tam len drobné vylepšenia a neoplatí sa "vyhodiť peniaze", keď mám v podstate to isté.
Tu na fóre v je BBCode pravdepodobne zakázané tvoriť tabuľky, tzn. nebude to také prehľadné ako som chcel ale aspoň vypíšem vylepšenia NC750XD vs NC700XD o ktorých viem - píšem len rozdiely (nie celú špecifikáciu). Prosím, pomôžete mi porovnanie doplniť, ak o niečom viete?

Honda NC700XD (2012)
    Zdvihový objem: 670 cm3
    Vŕtanie x zdvih: 73 x 80 mm
    Výkon: 38,1 kW @ 6.250 rpm
    Krútiaci moment: 60 Nm @ 4750 rpm
    Režimy radenia: D,S
    Čiastočný CBS (Combined Brake System) - keď brzdím zadnou brzdou, tak brzdí aj jeden piestik v prednej brzdovej čeľusti
    Možnosť výberu z režimov radenia: D, S
    Max. otáčky: 6.600 rpm
    Vyvažovací hriadeľ: 1
    Objem úložného priestoru: 21 litrov

Honda NC 750XD (2019)
    Zdvihový objem: 745cm3
    Vŕtanie x zdvih: 77 x 80mm
    Výkon: 40,3 kW @ 6.250 rpm
    Krútiaci moment: 68 Nm @ 4,750 rpm
    Maximálne otáčky: 6400 rpm
    Charging Output: 420 watts @ 5,000 rpm
    HSTC (Honda selectable torque control) - 2 stupňová kontrola trakcie s možnosťou úplného vypnutia
    Režimy radenia: D, S1, S2, S3
    Rýchlejšia aktivácia prepínača N/D/S po naštartovaní
    Detekcia sklonu a radenie v závislosti od toho, či motorka ide do kopca, alebo dole kopcom
    Adaptive Clutch Capability Control - manažment krútiaceho momentu prenášaného zo spojok (pomocou technológie DCT zabezpečuje prešmykovanie spojky pri otvorení a zavretí škrtiacej klapky, čo prispieva k hladšej jazde)
    Upravený software radenia, aby radil pri vyšších otáčkach
    Vyvažovacie hriadele: 2
    Showa Dual Bending Valve
    Možnosť nastavenia predpätia zadného tlmiča
    Objem úložného priestoru: 22 litrov
    Kryt úložného priestoru s úchytmi na "tankbag"
    Pohotovostná hmotnosť: 230 kg
    Výška sedadla: 830 mm
    Svetlá výška: 165 mm
    Zdvih vpredu: 137 mm
    Zdvih vzadu: 150 mm
    Inverzný farebný displej s možnosťami nastavenia rôznych režimov
    Displej ukazuje aj aktuálnu spotrebu
    Ak má motorka vyhrievané rukoväte, displej ukazuje ich teplotu
    LED predné svetlo
    LED zadné svetlo
    Upravené kapotáže pred nohami jazdca tak, aby bol lepšie krytý pred vetrom a vodou
    Vyššie plexi o 7 cm
    Menej šmykľavé sedlo
    Nová koncovka výfuku


Honda NC 750XD (2021)
    Výkon: 43,1kW @ 6 750 rpm
    Krútiaci moment: 69 Nm @ 4,750 rpm
    Maximálne otáčky: 7000
    Skrátené prevody na stupňoch 1,2,3
    Elektronický plyn (Ride By Wire)
    4 nastaviteľné módy: Rain, Standard, Sport, User
    HSTC bolo vylepšené
    Norma: EURO5
    Zdvih: 120 mm
    Výška sedadla: 800 mm
    Svetlá výška: 145 mm
    Objem úložného priestoru: 23 litrov
    Kryt úložného priestoru bez úchytov na "tankbag"
    Pohotovostná hmotnosť: 224kg
    Zmenené LED svetlá
    Predné serovky svietia so zníženou intenzitou nepretržite
    Zadné smerovky sa rozblikajú pri prudkom brzdení z vyššej rýchlosti ako 50 km/h = Emergency Stop Signal (ESS)
    Automatické vypínanie smeroviek na základe porovnanía rozdielu rýchlosti predného a zadného kolesa
    Väčší displej, ktorý sa vrátil z reverzného na normálny

Re: Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 11 Aug 2019, 16:32
od Zizi79
Ja som mal CTX 700 , Integru od kamoša 700 ale tá mala 38kw a 750ty Integru a X-ko na chvíľku... Reálny rozdiel medzi 38kw a 40kw je iba v špičke medzi 145-160km, 750 má inak poskladané prevody a vyvažovak a menej vybracii... Zase 700 má lepšie poskladané prevody a dlhšiu 6stku... (Aspoň integra) a o chlp lepšiu spotrebu.

Ja by som dobrú 700 DCT odskrtenu na 38kw určite nemenil za 750... Podvozok je na 2016+ na pikacu takisto... Snáď len SW v prevodovke je lepší...

To je môj postreh... Neber to ako písmo sväté... :-)

Odoslané z moto g(7) power pomocou Tapatalku

Re: Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 12 Aug 2019, 20:58
od keto
Můj osobní názor je, že pokud měnit, tak jedině v případě, že už má ta první svoje nejlepší léta za sebou a tak je potřeba koupit novou, jinak mi ty ostatní důvody připadají jako lehce řešitelné nebo nepodstatné, měnit mašinu, která se dá odškrtit zadarmo na 38 za něco co má 41 kW je poněkud plýtváním peněz, to už bych koukal po něčem alespoň kolem 50 kW, aby to bylo poznat ;)

Re: Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 13 Aug 2019, 11:24
od mof
Áno, máte pravdu. Ja ju nechcem teraz vymeniť - na to je moc dobrá. Celé porovnanie, ktoré som napísal vyššie je len takým zhrnutím informácií ktoré som našiel a všetko je len v teoretickej rovine - možno aj pre ďalších ľudí, ktorí chcú vidieť, aké sú vlastne rozdiely.

Re: Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 21 Aug 2019, 06:51
od Bjorni
Pisete tu o odskrteni na 38 KW - ako a kde to ide? Ako zistim, ci uz ju mam, alebo nemam odskrtenu? (Kupil som starsiu) A hlavne v com je rozdiel? je ina palivova mapa? vecsi krutiak? alebo len povoli vyssie otacky?

Teda nie zeby mi tak ako ju mam nevyhovovala, nakolko si myslim, ze aj tak nevyuzivam jej moznosti naplno, kedze som pohodak a jazdim "na motaka", ale zauimalo by ma to.

Vdaka

Re: Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 21 Aug 2019, 07:45
od Pavel
Bjorni, dej si do vyhledávače odškrcení sání a kukaj :)

Re: Porovnanie NC700XD vs NC750XD

PoslaťNapísal: 22 Aug 2019, 12:09
od Meky
"odškrcení" z 35 na 38 kw se tu již řešilo v nějakém jiném tématu, pohledej. Šlo vlastně jen o odstranění přepážky ve tvaru obráceného T v sání. Zda jí tam máš nebo ne, zjistíš při výměně vzduchového filtru. Teď už jen jak si poradí řídící jednotka s o něco málo větším přísunem vzduchu. ;)