sugo25 píše:Ahojte,
Viete niekto z akeho dovodu moze kmitat predne koleso ak nedrzim riadidla pri cca. 40-50 kmh?
Motorka ma len 6000km a som 1. majitel. Predna pneu je na pohlad dobra.
Dik
Gumy ani vyvazenie za to nemoze, ak by to tak bolo, robilo by ti to aj bez kufrov a v roznych rychlostiach.
Zhod TOPCASE a vyskusaj to bez neho a uvidis, ze to tam nebude
Vznika to ak dosledok kedy turbulencie, ktore vznikaju za tvojim chrbtom (turbulencie su vzdy striedave, nikdy nevznikaju synchronne na oboch stranach) narazaju do TOPCASE. Vznika to len pri urcitych rychlostiach (40-60 km), kedy sa frekvencia turbulencie vyrovna s vzdialenostou mezi tebou a kufrom. Pri mensej rychlosti je turbulencia kratsia, mensia a slabsia. Pri vyssich rychlostiach medzeru obteka a vznika az za kufrom a nevraza do neho. Tieto turbulencie ti sposobia kmitanie zadnej casti v smere kolmom na pozdlznu os motorky. To znamena, ze zadok motorky sa rozvlni zo strany na stranu. Toto sa prenasa celou motorkou az na predok, kedy mas pocit, ze ti kmitaju rucky. To nie je ale az tak pravda, lebo sa vlni motorka cela a kmitanie je len dosledok toho, ako sa predne koleso snazi samo drzat priamy smer. To kedy o presne zacne zavysi od rychlosti, tvaru kufra, jeho nalozenia a aj od tvaru jazdca a toho vo ma pred sebou (myslene plexi). Prispievaju k tomu aj blastre na rajdach. Uvolneny posed na motorke a lahke drzanie ruciek (tak ako by sa malo) tento efekt zmiernuje, ale vzdy tam bude. Ak sa na to sustredis, ucitis, ze to tam je aj ked rucky drzis. Ak budes naopak sediet stuhnuto a silno zvierat rucky, kmitanie sa zvysi, bude sa stupnovat.
Ak to chces odstranit, mas len jednu moznost a to je zhodit topcase a jazdit len s bocnymi kuframi, nic ine ti nepomoze. Taktiez pomaha jazda so spolujazdcom, kedy sa medzera vyplni a turbulencie lepsie obtekaju TOPCASE.
Trosku som sa rozpisal, asi tam nie je vsetko uplne presne vysvetlene, alebo nie presnou terminologiou, ale snad pomoze