od Dovi » 24 Aug 2017, 05:13
V mládí jsem taky jeden klíč zbytečně nalomil a ze zkušeností z různých motorek a aut jsem si udělal závěr, že největší mechanické namáhání klíče zapalování u motocyklů i u aut způsobuje zámek řízení.
A z toho poučení a doporučení, kterého jsem se pak celý život držel:
Při zamykání a hlavně při odemykání řízení, stejně jako při vkládání a vyndavání klíčku, NIKDY NEPOUŽÍVAT SÍLU.
Prakticky to znamená nespěchat, "obětovat" dvě tři vteřiny a při vkládání klíčku a při odemykání řízení (a u motorky raději i při zamykání a vyndavání klíčku) mírně podle potřeby a s citem pootočit řídítkama nebo volantem - levá ruka pootáčí řídítkama/volantem a pravá ruka přitom velmi zlehka otáčí klíčkem v zapalování...
Chce to jen trochu sebekázně a stojí to ty dvě tři sekundy času navíc, ale budete to mít vždycky pod kontrolou a už nikdy žádný klíč v zapalování nezalomíte.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG
Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R