Ja robim v automotiv, vyrabame komponenty hnacieho ustrojenstva.
Funguje to nasledovne:
- vyrobime menic za 120 e
- predame ho závodu, ktory vyraba prevodovky za 130 e
- vyrobca prevodovky ho da do prevodovky a prirata si k nemu dalsich 10 e (nema s nim ziadne naklady) a s celou prevodovkou to preda automobilke (za kolko to neviem)
Dolezite na tom je to, ze ak sa jedna o nahradny diel, v tomto pripade o menic uz od nas ide za ca 300 e.
Nie je na nom nic ine, ziadna naviacpraca. Jediny rozdiel je, ze sa nebali do prepravneho ramu, ale do kartonovej krabice po 1ks (ta kartonova skatula aj s vyplnou stoji asii 3 e).
Potom putuje cez dalsie 3 ruky, kym sa dostane do servisu, kde na nom maju dalsiu marzu.
Takto sa stane, ze dany diel stoji vo vysledku 800-900 e.
Nahradne diely sa rozdeluju na 2 kategorie:1.) nahradny diel vyrobeny pocas vyroby auta, motorky, ... cohokolvek, vzdy pochadza z tej istej linky, ako original diel
2.) nahradny diel vyrobeny po ukonceni produkcie (vyrobca v automotive je povinny vyrabat 10 rokov vsetky diely):
A) vyraba to priamo vyrobca, ale uz nie na tej linke ako produkciu, robi sa to niekde bokom
B) zavazok 10 rocnej vyroby nahradnych dielov preda, posunie na inu firmu, ktora ich potom vyraba ako kusovky
To co pisal Bjorni je uplne bezna vec. Ked odtrhnes logo Skody z motora u niektorých modelov je pod nim VW. Ani ho nedavaju dole, len ho prelepia
Je to uplne bezna prax.