Progresivne pružiny NC750X

(rám, vidlice, pružiny, tlmiče, ...)

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Pavel » 15 Dec 2016, 09:17

Mě by zajímalo jestli má i NC700X progresivní pružiny a jak se to v praxi projevuje :) . Mě to origo nastavení celkem vyhovuje a vzhledem k výkonu motorky není špatné.
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1105
Registrovaný: 15 Sep 2014, 09:21
Bydlisko: Ostrava, Klokočov-Kornica
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod wasco » 15 Dec 2016, 10:29

Dobre takze ked som to dobre pochopil tak nema velky vyznam metnit klasicke tovarenske spruziny za progresivne (aj ked mi to vela ludi tvrdi) ale skor ma vyznam zamenit ta rovno za nastavitelne tlmiče ?
wasco
**
**
 
Príspevky: 27
Registrovaný: 15 Júl 2015, 22:30
Bydlisko: Košice
Motorka: Honda NC 750X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Tony33 » 15 Dec 2016, 10:56

Ahojte. Pepe to vysvetlil ako profesor na prednaske. Uplne super. Riesenie ake pouzil on som mal na plane aj ja no kym som sa rozkyval tak cely kit uz sa nepredava z odpruzenim Ohlins co je skoda. Tak som isiel po velmi zrelej uvahe do linearnych pruzin na predok. Zadny tlmic je totozny s tym ktory ma Pepe. Bohuzial som ho zakupil troska neskor a este som ho aj nahodil len chvilu pred zimou tak som to vyskusal len par krat. Tak moje prve hodnotenie znie asi takto. Predok sa dost ukludnil riadenie sa spresnilo . Myslim tym rychlosti 100+ kde standardne pruzenie uz proste nepracuje na 100%. Ako pise Pepe tak je to asi konstrukciou tlmica pri snahe co najnizsej ceny. Takze Wasco myslim ze aj tak ti to bude vrtat v hlave tak skus pruziny od Ohlins bude to asi lepsie riesenie ako progresivne pruziny. Cena je zhruba ta ista. A ak chces investovat viac tak vymen cele cartrige a tam to uz urcite bude radikalny rozdiel. Mne zatial Ohlins staci splnil ucel.

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 23:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Tony33 » 15 Dec 2016, 10:58

Look at this on eBay http://www.ebay.it/itm/152189297271

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 23:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Tony33 » 15 Dec 2016, 10:59

Asi tolko to stoji.

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 23:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Tony33 » 15 Dec 2016, 11:20

Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/282108072487

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 23:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Tony33 » 15 Dec 2016, 11:24

Wasco mas o com rozmyslat ja to uz mam za sebou. Drzim palce.

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 23:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Puggy » 15 Dec 2016, 12:30

Floyd píše:Asi Pepeho predložky, malé a veľké písmenká majú niečo do seba, lebo keď bol u mňa v lete na guláši, tak ráno po akcii keď u mňa prespal o tom niečo rozprával a prezentoval naživo aj s motorku s vychytávkami. Vravel, že toho veľa v noci vypil, no napriek tomu verím, že je v progresívnych pružinách odborník.
A jeho jazdy na okruhu v Brne to len dokazujú.


Toto vôbec nespochybňujem, zvlášť po tom, čo som na vlastné oči videl a Pepeho počul o tom rozprávať. Mojim komentárom som chcel iba naznačiť, že s mojimi kvalitami by som sa nikdy do toho nepustil.
Obrázok užívateľa
Puggy
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1039
Registrovaný: 24 Jan 2013, 12:52
Bydlisko: Žilina
Motorka: Honda NC 700S

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Pavel » 15 Dec 2016, 13:14

Originální nastavení u NC je přímo úměrné jízdě i rychlosti, která je pro NC typická a je na to i dělaná, silnice I. II. třídy i okrsky, tam se cítí nejlépe. Není to dělané na okruhy, kde se jezdí na hranici možnosti i výkonu v plných otáčkách, to si kupte jinou motorku na zkoušení kde čeho. Jsme NC Team a s těmito motorkami i pracujeme. Když někdo vezme NC na okruh, tak potom to je jako Fabia 1.2HTP vs Mercedes, mě to třeba vůbec neláká, já mám tuto motorku rád i s chybami které má, jasně, že k ní mám i nějaké výtky, ale zvykl jsem si a neřeším to, ať má pružiny jaké chce, nic nebudu měnit a špekulovat, to bych si raději koupil jinou motorku...
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1105
Registrovaný: 15 Sep 2014, 09:21
Bydlisko: Ostrava, Klokočov-Kornica
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Supi » 15 Dec 2016, 14:42

Pavle, ak nejazdis naozaj len prilezitostne, tak skor ci neskor budes muset riesit podvozok. Ak teda budes chciet, aby sa motorka spravala minimalne tak, ako ked bola nova. A chovala sa ako zamyslal vyrobca a dalo sa na nej bezpecne jazdit. Tak ako vacsina riesi pneumatiky, tak by mali riesit aj fungujuci podvozok.

Este poznamka k tomu co pisal Pepe - ja som sa tiez uz zamyslal nad tym, ako sa daju spravne nastavit tlmice, ked si niekto vymeni pruzinu za progresivnu. Nevyznam sa v tom, tak fakt neviem. Ale pride mi to tak, ze bez elektrickej regulacie prietoku oleja sa to asi ani neda.
Obrázok užívateľa
Supi
*******
*******
 
Príspevky: 770
Registrovaný: 27 Máj 2013, 11:07
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Pavel » 15 Dec 2016, 14:55

Supi, to mi je jasné, nikdy jsem podvozek neřešil, nemám tolik najeto(asi 11.tis.km), ale díky, že jsi se ozval. Jakože za sebe ani nevím, jak bych ten podvozek vytunil a dále řešil, asi bych to ani nedělal, a to mám NC hodně rád, - zatím GUMY - OK, REŤAZ - OK, OLEJ taky OK, půjdu s údržbou podle seba, na vesno vymenim Repsol olej a tím to hasne
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1105
Registrovaný: 15 Sep 2014, 09:21
Bydlisko: Ostrava, Klokočov-Kornica
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod pepe » 15 Dec 2016, 15:09

Odpružení jsem Pavle nevylepšoval kvůli ježdění na okruhu, tam mají povrch v pořádku, ale právě kvůli jízdě po okreskách. Možná jsem jen maximalista, možná jsem zhýčkaný svými předchozími motorkami, ale pravdou je, že ani sportovní motorky mi nikdy nechtěly při přejezdu určitého typu hrbolu vyrazit řidítka z ruky, jako se mi to stávalo s NC a to má vyšší zdvihy odpružení. Nikomu to necpu, začal jsem o tom jen proto, že se tu o tom rozproudila debata a hlavně proto, že někdo uvažoval investovat do progresivních pružin (které už ale v motorce má).
Wasco, co se týče těch stavitelných kartridží, je třeba pamatovat na dvě věci- první je cena, je nezanedbatelná a nikdy to při prodeji motorky nedostaneš zpátky . Jen při jízdě :D . Druhý háček je samotné nastavování, ne každý má chuť se tím zabývat. Když se to ale povede (mě to trvalo několik měsíců, ale asi jsem jen trochu pomalejší :lol: ), tak potom jízda na rozpočtovém NC-čku najednou dostane takovou luxusní příchuť mnohem dražších motorek. Zkusím uvést příklad- máme tady takovou jednu zatáčku, 90°, málo frekventovanou a dokonce i trochu klopenou a trochu z kopce a je naprosto přehledná, jenže je celá pokrytá slzama vyteklého asfaltu (ano, takové tu máme silnice ;) ), takže místo abych si ji užil, projížděl jsem ji tak 50 a měl jsem se co držet, aby mě roztřesená motorka nesklepala. Teď ji jedu 70, možná 80 v slušném náklonu a jen si ji užívám, protože podvozek to všechno krásně vyžehlí.
Třetí háček: je dobré si ty kartridge nechat namontovat u odborníka (Brno), jednak o tom ví všechno, má na to i certifikaci a taky se tam musí na jednom dílu vidlice stočit na soustruhu takové osazení. No ale jestli nespěcháš, počkal bych si na novou sezónu, až si Tony pořádně osahá ty nové pružiny a pořádně nám o tom poreferuje (bude-li se chtít podělit), pružiny jsou lineární a pokud jsou trochu tvrdší než sériové, mohlo by to vykompenzovat ten přetlumený kompresní tlumič a bylo by to "hodně muziky za málo peněz" ;) .
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 164
Registrovaný: 18 Jan 2014, 14:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod pepe » 15 Dec 2016, 15:33

Jasně Supi, progresivní pružina má dvě tvrdosti, není tedy jasné, jak k tomu nastavit tlumení. Myslím, že to je i důvod, proč se běžně nepoužívají, trochu se divím, že je Hyperpro tak tlačí...
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 164
Registrovaný: 18 Jan 2014, 14:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod Tony33 » 15 Dec 2016, 15:37

Ahojte. Znovu suhlasim z Pepem na celej ciare. Dovod zmeny pruzenie bol u mna uplne rovnaky. Mozno je to naozaj zvyk zo sportovejsich motocyklov ale pocity mam uplne rovnake. A tiez som to skusal este pred zimou na urcitom useku a rychlost prejazdu zataciek sa zvysila minimalne o 20km. Zatial. Uvidime co bude ked bude teplejsie a podmienky na testovanie lepsie. Ale pocity zatial velmi dobre. A tak isto som uz kupil nizsie riadidla co urcite zlesi cit na predne koleso tak sa tesim az to po zime odskusam. Ako som vravel predok sa vyrazne zlepsil ale zadok je ako z uplne innej motorky. Nejdu rany do riadidiel a motorka neuskakuje na nerovnostiach. To su prve dojmy. Inak tlmic mi dosiel presne nastaveny na vahu ktoru som uviedol pri kupe. Treba sa odvazit vo vystroji. Trochu som vahal z instalaciou pretoze mi v hlave vrtala VFR 1200 ale po sezone som zistil ze mi NC vlastne vyhovuje tak nieje dovod menit.

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 23:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Progresivne pružiny NC750X

Poslaťod wasco » 16 Dec 2016, 12:00

No pravdepodobne som to asi zle zadefinoval co vlastne potrebujem a stretávam sa na tému progresívne pružiny s rôznymi názormi - problém ale je ten ze vždy počúvam názory od iných strojov. Takže skúsim vlastne zadefinovať čo vlastne potrebujem:
1. jazda hlavne cesty 2. 3. až 85. triedy + šotolina a offroad (v rámci možnosti NCka - a niekedy aj za hranicami) aby ste ma tu neukameňovali ale ja nemám motorku a ani auto na to aby som to parkoval v garáži - má mi slúžiť a cestujem s ňou až až - a keď s ňou idem na trip má vydržať všetko aj keď za cenu miernych škrabancov - úprimne povedané tie zážitky za to stali a keď som videl čo všetko to zvládne tak do takého levelu som sa ešte nedostal
2. jazdím aj s ľadvinkou - jazdec 75kg + 60 kg ľadvinka (+/- radšej sa na váhu nepýtam) + batožina +/- 30 kg

- a tu nastáva problém - ak ideme dvaja a naložený začínam mať problém so sklopením bočného stojana - inak povedané potrebujem "zdvihnúť" motorku aspoň o 2cm (zadným tlmič už bol zdvihnutý na možné maximum)

Takže mám nasledovné možnosti (teraz ma opravte ak sa mýlim):
1. prepakovanie motorky - našiel som sadu na zdvih motorky ( https://www.bikefarmmv.com/epages/79512538.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/79512538/Products/%22HHLR+Ho+NC+750+14%22 )
2. progresívna zadná pružina (v takom prípade by som menil už aj predné)
3. komplet výmena zadného tlmiča aj s nastavovaním

Samozrejme bavíme sa o investícii od cca 40€ do 900€ kde ani pri jednej nemám 100% istotu že mi to spraví to čo potrebujem

Čo sa týka jazdných vlastností ak sa zlepšia je to len plus v danom prípade
wasco
**
**
 
Príspevky: 27
Registrovaný: 15 Júl 2015, 22:30
Bydlisko: Košice
Motorka: Honda NC 750X

PredchádzajúciĎalší

Späť na Rám, odpruženie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť