Volba NC 700/750 - S nebo X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod legoss » 10 Jún 2016, 16:43

Dovi píše: 
Tak další kamínek do mozaiky údajů o schopnostech Hondy NC...

O víkendu jsem s NC-čkem podniknul dvě dálkové jízdy - na jednu nádrž jsem ujel 525 km, z toho do rozblikání kontrolky rezervy ujeto 421 km a pak na rezervu ještě dalších 104 km. Nádrž jsem nevyjel do sucha (to z několika důvodů nemám ve zvyku), takže v případě nutnosti by se ještě dalo jet dál.

Dotankováno (standardně až po hrdlo) 12.64 l N95. Podle BC byla průměrná spotřeba 2.5 l/100 km, skutečná spočítaná spotřeba = 1264/525 = 2.41 l/100 km.

Podmínky - sólo jízda, klidné výletní tempo, okresní silnice s vesnicema a městečkama, malá hustota provozu (sobota odpoledne a neděle dopoledne).

Asi je to NC-čko ňáký rozbitý :)


Dojezd na nádrž 525 km (foceno ve frontě ještě před dotankováním)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dle BC průměrná spotřeba 2.5 l/100 km (foceno ve frontě ještě před dotankováním)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dojezd na nádrž 525 km (foceno po datankování, ale ještě před vynulováním Trip A a tím automaticky i průměrné spotřeby)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dle BC průměrná spotřeba 2.5 l/100 km (foceno po datankování, ale ještě před vynulováním Trip A a tím automaticky i průměrné spotřeby)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


P.S.
Aby nebylo potřeba znovu to komentovat... ano, bylo to poklidné kochací tempo za malého provozu na zatáčkovitých okreskách, s dodržováním zákonných rychlostních limitů, pokud možno plynulá jízda s lehkou rukou, bez zbytečných akcelarací a následného brzdění atd.
 

Nič v zlom ale fakt nechápem načo ti je potom motorka s kubatúrov 750cc... potom sa nečudujem zopár ľuďom ze nazývajú NC len väčšími skutrami...
To ze je NC úsporné isto všetci vieme ale aspoň ja som nikdy nejazdil na motorke typu NC na spotrebu. To najazdím ani na aute a to mi v meste žerie 14litrov nafty....
Mam NC s dct a dokonca si neviem predstaviť ze by som jazdil trvalo na DRIVE móde nakoľko motorka na môj vkus neskutočne podtaca otáčky až mi to uši derie :)
A keď už je tu reč o spotrebe tak mam 3.8 dlhodobú ale NC naozaj nešetrim,jazdím tak aby ma kamióny nemuseli predbiehať:))

Odoslané z SM-G935F pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
legoss
***
***
 
Príspevky: 98
Registrovaný: 26 Máj 2015, 15:05
Bydlisko: Trnava
Motorka: Honda NC 750X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod keto » 10 Jún 2016, 16:43

Tak NC700 s automatem jsem měl půjčené a podle mého pocitu to na základní mód podtáčelo motor, pořád jsem chňapal po spojce a měl chuť řadit ;) , ale věřím tomu, že japončíci to mají spočítané dobře a motor to bez ujmy dává, na sportovním režimu to zhruba řadilo podle mého gusta, ale pokud bych chtěl jet na kochačku, tak mi tam chyběl ještě jeden mód. Prý to u nové s novým softem je lepší, ale neměl jsem možnost ještě vyzkoušet. Tenkrát mě tohle odradilo od koupě DCT :roll:
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 10 Jún 2016, 17:20

Myslíš to jistě dobře, ale věř mi, že vím, jak se k různým spalovacím motorům chovat a čeho se vyvarovat. A kromě jinýho třeba řidičák na motorku mám více než 40 let a s motorkama a s autama jsme doma s tátou, se strejdou a s bratrancema začali ještě dřív, jen co jsem dosáhnul na stupačky a v autě na pedály.


Obecná zásada nepodtáčet motor je samozřejmě správná, a pokud má někdo menší zkušenosti nebo si není u konkrétního stroje jistý, nechť si nechává větší rezervy.

A k Tvým názorům - máš v některých svých argumentech nepravdy a rozpory...


Pito píše:Nedavno ked som bol na Valassku som mal pri svojej normalnej jazde 2,8l. To bolo vsak s turistickym plexi + deflektor a tri kufre! Isiel som ozaj kludne.

Takže Tvých 2.8 litru při Tvé normální jízdě (asi o něco svižnější než jezdím já), se třema kuframa a v hornatém Valašsku, to je v pořádku.
Já jsem sice jel taky ozaj kludně, ale přesto bych se asi měl stydět za těch mých 2.5 litru v rovinatější krajině, při možná méně svižné, ale o to plynulejší jízdě, jen tak nalehko bez bagáže, v minimálním provozu a navíc s letitými zkušenostmi s eko jízdama... Hmm.



Pito píše:Tym chcem povedat, ze je absolutne mylne si mysliet, cim nizsie otacky, tym nizsia spotreba.

Absolutně mylné?
Pro většinu použitelného spektra otáček spalovacích motorů opravdu platí, že nižší otáčky vedou k nižší spotřebě.
A to sedlo křivky je opravdu posazeno hodně dole (vlevo). Lze se o tom snadno přesvědčit, a buď ubezpečen, že jsem se s chrakteristikou motoru u své mašiny dobře seznámil. Měl jsem to usnadněno, protože NC 750 má palubní počítač s indikací okamžité spotřeby.



Pito píše:Ist 55 na patke pri hocijakom ukaznenom pravom zapasti je nezmysel aj na NC masinach ;)

Nevím přesně, jak je tomu u slabší NC 700, ale NC 750 v manuálu je zpřevodovaná tak, že např. na pětku při 52 km/h točí 2000 ot/min. To jsou při minimální zátěži (např. ten již zmiňovaný průjezd obcí po rovině ustálenou rychlostí) pro motor v NC 750 pohodové otáčky, při kterých se spotřebovává jen malý zlomek disponibilního výkonu a točivého momentu, kterým jinak motor v NC 750 při těchto otáčkách disponuje. O podtáčení nemůže být za těchto podmínek ani řeči, a lze se o prakticky přesvědčit i podle všech projevů motoru.


No nic, páteční provoz ustává, avizovaný déšť se nekoná, tak se jedu projet, to bude asi nejrozumnější :)
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Pito » 10 Jún 2016, 17:26

Ok, vo viacerych veciach si nepochopil co som mal na mysli a trosku si si to poupravil, aby si mal na to pekne odpovede. A kedze nemam silu pisat slohy, necham to tak a idem pripravovat masinu na zajtrajsi okruh :)
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 10 Jún 2016, 17:29

legoss píše:Nič v zlom ale fakt nechápem načo ti je potom motorka s kubatúrov 750cc...

Vůbec se mi nejedná o to, jestli mám pod zadkem kubaturu 400, 500, 750 nebo 1000 ccm.

Jedná se mi o to, že je to právě NC-čko - pro moje srdce i potřeby geniálně navržený robustní spolehlivý stroj s velkým rozvorem, se skvělým, lehce servisovatelným a dole umístěným dlouhozdvihovým motorem, s nízko umístěnou nádrží a s velkým uzamykatelným prostorem namístě klasické nádrže.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 10 Jún 2016, 17:41

Pito píše:Ok, vo viacerych veciach si nepochopil co som mal na mysli a trosku si si to poupravil, aby si mal na to pekne odpovede. A kedze nemam silu pisat slohy, necham to tak a idem pripravovat masinu na zajtrajsi okruh :)

Pochopil jsem to všechno a upřímně Ti děkuju za dobře míněné rady a za snahu pomoci - a myslím to úplně vážně, beze stopy ironie.

A až si někde sedneš na NC 750 a pořádně si ho motorově vyzkoušíš v hraničních oblastech, uvidíš, že to, co možná platí o NC 700, nemusí vždycky a až tak nutně ve všem platit o silnější a jinak zpřevodované NC 750.
Jinak nejezdím primárně podle otáčkoměru (i když je fajn a hodí se), ale podle sluchu a citu pro motor.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Richi » 10 Jún 2016, 22:10

THeBaNDiT píše:Pito, 700vka má trošku inú charakteristiku motora a trošku iné prevody... 750-tka má tuším o máličko viac krútiaceho momentu, teda viac stoleruje podtáčanie, resp. má viac sily a lepšie sa z nižších otáčok pozbiera... a i prevody má trošku iné. Takže nemožno paušalizovať.

A napr. DCT podtáča motor ešte viac, tak to inžinieri v Honde majú snáď nadizajnované... :like:


:like:
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 14 Jún 2016, 20:35

THeBaNDiT píše:700vka má trošku inú charakteristiku motora a trošku iné prevody... 750-tka má tuším o máličko viac krútiaceho momentu, teda viac stoleruje podtáčanie, resp. má viac sily a lepšie sa z nižších otáčok pozbiera...

Richi píše: :like:


Ano, je tomu tak.
Něco naznačuje už třeba i to, že u Hondy NC 750 si při měření na brzdě dovolili jít oproti NC 700 o 500 ot/min níž.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Ty rozdíly jsou patrné taky z různých strmostí křivek průběhů krouticích momentů na začátku spektra použitelných otáček. Jedná se o ten rychlý nárůst krouťáku u NC 750 oproti pozvolnějšímu u NC 700 (strmá červená křivka oproti plošší modré - obě na začátku vlevo).

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dále je např. vidět, že:
  - "použitelným" krouticím momentem, jakého NC 700 dosahuje při 2300 ot/min, NC 750 disponuje už při 1900 ot/min...
  - nebo že krouticí moment, kterého NC 700 dosáhne při 2500 ot/min, NC 750 poskytuje již při 2000 ot/min.
  - a že dokonce krouticího momentu, jaký má NC 700 až při 3200 ot/min, NC 750 dosahuje už při pouhých 2150 ot/min.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 01 Sep 2016, 09:54

 
Tisková zpráva, středa 24. srpna 2016

Společnost Honda obnovuje výrobu v závodě Kumamoto

TOKIO, Japonsko, 24. srpna – Společnost Honda Motor Co., Ltd. a všichni její pracovníci usilují o obnovení výroby v závodě Kumamoto, který v dubnu 2016 postihlo zemětřesení. V souladu s původním cílem, kterým bylo obnovení výroby do poloviny srpna, je společnost Honda nyní připravena výrobu v závodě Kumamoto znovu zahájit.

V důsledku zemětřesení byla výroba v závodě od nočních hodin 14. dubna zastavena.
6. května továrna obnovila dodávky dílů pro výrobní závody Honda mimo Japonsko a poté od 13. května došlo k obnovení výroby motorových strojů.

Pokud jde o nejvíce postiženou výrobu motocyklů, 6. června se v továrně podařilo v omezené míře obnovit montáž klíčových modelů a od té doby objem výroby postupně narůstal. Nyní je linka FUN určená pro velké modely motocyklů (včetně CRF1000L Africa Twin) připravena na plné obnovení výroby. Díky tomu tak celková výroba v závodě Kumamoto dosáhla ke 22. srpnu 2016 běžné úrovně.

Společnost Honda se bude i nadále snažit o co nejrychlejší obnovu postižené oblasti a vynaloží veškeré úsilí k tomu, aby zajistila včasné dodávky výrobků svým zákazníkům.

http://www.autodukla.cz/kalendar-akci/s ... je-vyrobu/

_____

Honda obnovuje výrobu v závodě Kumamoto

Roman Havlín, 25. srpna 2016, 09:25

Společnost Honda se snažila o co nejrychlejší obnovení výroby v závodě Kumamoto. Ten byl poničen během letošního dubna zemětřesením.

Původní cíl přitom kladl ukončení obnovy do poloviny srpna, což se Hondě nakonec povedlo. Svědčí o tom následující zpráva. V závodě Kumamoto se tak znovu rozběhne výroba. V důsledku zemětřesení ze dne 14. dubna byla nakonec 6. května zastavena výroba v závodě od nočních hodin.

Továrna obnovila dodávky dílů pro výrobní závody Honda mimo Japonsko a poté od 13. května došlo k obnovení výroby motorových strojů. Pokud jde o nejvíce postiženou výrobu motocyklů, dne 6. června se v továrně podařilo v omezené míře obnovit montáž klíčových modelů a od té doby objem výroby postupně narůstal.

Nyní je linka FUN určená pro velké modely motocyklů Honda připravena na plné obnovení výroby. Krom toho se zde bude vyrábět i nedávná novinka CRF1000L Africa Twin. Díky tomu tak celková výroba v závodě Kumamoto dosáhla ke 22. srpnu 2016 běžné úrovně.

Společnost Honda se ale i tak bude nadále snažit o co nejrychlejší obnovu postižené oblasti. Jde jí hlavně o zajištění včasných dodávek výrobků ke svým zákazníkům.

http://autoroad.cz/ekonomika/80402-hond ... e-kumamoto
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 02 Máj 2017, 07:59

 
Na STK hodně zpřísnili technické kontroly - jdou nyní po všem možném a všechny identifikační údaje (a nejenom ty) si fotí a odesílají k archivaci do centrální databáze spolu s další na místě pořizovanou fotodokumentací, jako je např. stav odometru, dále snímky celého motocyklu i jeho detailů atd.

 
Stejně jako u ostatních současných motorových vozidel, i u Hondy NC se jedná o tyto tři základní identifikační prvky: VIN, typový (výrobní) štítek a typ motoru.

 

1)

VIN (identifikační číslo vozidla) je u Hondy NC hloubkově vyraženo na výrobci dnes asi nejčastěji využívaném místě - na pravé straně krku řízení...

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)



2)

Typový (výrobní) štítek je přinýtovaný na levé straně krku řízení, a při parkovací pozici NCéčka (se zamknutými řídítky) není vidět.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

Pozn.: typový štítek je de facto zbytečný (není pevnou neoddělitelnou součásti rámu a je dodatečně lehce zhotovitelný v libovolném materiálovém i vzhledovém provedení), ale přesto je legislativou vyžadován.



3)

Velkým oříškem a zkouškou trpělivosti i pro zkušeného technika na STK je najít na NCéčku informaci o typu motoru pro porovnání s údajem v technickém průkazu.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

 
Typové označení motoru a jeho výrobní (sériové) číslo je u Hondy NC hloubkově vyraženo na masivním svislém a dozadu směřujícím výstupku bloku motoru+převodovky. Je to tam dost "dobře" schováno a utopeno ve tmě, ale dá se to najít, když člověk ví, kde to má hledat.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

 
Je to jakž takž vidět při pohledu zprava a zároveň mírně zepředu a zezdola - trochu pomůže naklopení motocyklu doleva při parkovací pozici na bočním stojanu.

V prvním řádku (svisle směrem zespodu nahoru) je vyraženo typové označení motoru (je uvedeno i v TP) a pod ním ve druhém řádku (opět svisle směrem zespodu nahoru) je unikátní výrobní (sériové) číslo motoru.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

Dokumentární fotografie byly pro snadnější odlišení foceného detailu od celku pořízeny s lokálním přisvícením barevným (zeleným) světlem.

 
Pozn.: unikátní výrobní (sériové) číslo motoru se u současných motocyklů už do TP nezapisuje a proto se na STK ani nekontroluje.
 

EDIT 20.4.2018 - Upozornění návštěvníkům diskuse:

Dne 17.4.2018 došlo k výpadku externího úložiště obrázků na serveru POSTIMG.ORG (využíval jsem ho pro uchovávání malých náhledů i obrázků ve větším rozlišení). Není v mých silách, abych teď zpětně editoval všechny své diskusní příspěvky obsahující obrázky a fotografie, ale aktualizoval jsem tedy prozatím alespoň podpis ve svém profilu o upozornění na tento výpadek, který bohužel zatím stále trvá a týká se i příspěvků ostatních přispěvatelů, kteří také využívali zmíněný server k ukládání obrazových příloh.

Nabídka:
V případě potřeby jsem schopen zaslat vážnému zájemci daný obrázek (nebo obrázky) emailem, a to ať by se jednalo o obrázky či fotografie z libovolného mého příspěvku v této diskusi (Volba NC 700/750 - S nebo X) anebo případně i z jiných diskusí (je dostupná jejich záloha). V zájmu urychlení komunikace pak prosím případné zájemce o přesnou identifikaci požadovaného příspěvku emailem nebo posláním soukromé zprávy (dostupné po zalogování se), a to nejlépe zasláním internetového odkazu na daný příspěvek a/nebo názvu diskuse, čísla stránky a datumu + času, kdy byl daný příspěvek do diskuse vložen.

Sem přímo do diskuse tedy prosím žádné žádosti o zaslání obrázků nepište - jedině přes email nebo soukromou zprávu. Díky za pochopení.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Predchádzajúci

Späť na Pokec o všetkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 21 hostia