Volba NC 700/750 - S nebo X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Juanito » 27 Máj 2016, 12:48

skor si myslim, ze obaja. ked trafis bazanta ale v 150km/h, neverim, ze sa to da ustat.
Juanito
*******
*******
 
Príspevky: 828
Registrovaný: 03 Jan 2016, 22:38
Motorka: Honda NC 750X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 27 Máj 2016, 14:19

 
THeBaNDiT píše:Bažant či nedajbože kolega? :shock:


Jak píše Juanito - bohužel oba dva mrtví.

Přitom kolegovi se to stalo v poměrně krátké době už podruhé - poprvé to přežil, podruhé už ne (jako kdyby se ten druhý bažant sebevrah kolegovi pomstil za toho prvního).
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod BrAtKo » 27 Máj 2016, 14:27

A ku**a... Ja som na skutru narazil do srnceka, bez nehody, bez padu, rychlost asi 70kmh, na zahori ako su tie vojenske lesy s pieskami. Moderator ma zasa pracu, sme pekne off topic.
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1408
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Tony33 » 27 Máj 2016, 14:57

Ja som raz presiel lisku na 1200 bandit a par vtacikov trafenych za jazdy uz mam za sebou. Naposledy vrabciak minuly rok. Kamos sa siel docurat lebo isiel za mnou a videl ako sa vrabciakovy snazim uhnut ale aj tak som ho trafil kolenom a vyletelo perie. No nikdy nezabudnem na obrovsku kravu v Rumunsku a obchvate. Nechapem ako sa tam dostala ale stala na strede dvojprudovky mala skoro metrove rohy a hladeli sme jeden na druheho ako puci.

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 22:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Orin » 27 Máj 2016, 15:06

Dovi píše: 
Jak píše Juanito - bohužel oba dva mrtví.

Přitom kolegovi se to stalo v poměrně krátké době už podruhé - poprvé to přežil, podruhé už ne (jako kdyby se ten druhý bažant sebevrah kolegovi pomstil za toho prvního).
 


Hmmm... To bych chapal tak u sebe, ja jsem se za poslednich 10 let nazabijel bazantu ze ani neodhadnu kolik jich mohlo byt - ale mstit se za jednoho?

I kdyz, uz jsem taky jednoho bazantiho kohouta NCckem trefil - nastesti jen liznul predni blatnik a zarazil se do chladice (bez skod na motorce), a bylo to testne za vesnici, nejel jsem rychle, takze jsem to dokonce i ustal... No, peceny ve slanine byl moc dobry :-D

Orin
Obrázok
Obrázok užívateľa
Orin
****
****
 
Príspevky: 238
Registrovaný: 18 Jan 2013, 13:35
Bydlisko: Blansko
Motorka: Honda NC 700X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Tony33 » 27 Máj 2016, 16:12

Mnam.[WINKING FACE]

Odoslané z SM-G900F pomocou Tapatalku
Tony33
****
****
 
Príspevky: 142
Registrovaný: 29 Dec 2014, 22:44
Motorka: Honda NC 700X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 10 Jún 2016, 08:32

 
Tak další kamínek do mozaiky údajů o schopnostech Hondy NC...

O víkendu jsem s NC-čkem podniknul dvě dálkové jízdy - na jednu nádrž jsem ujel 525 km, z toho do rozblikání kontrolky rezervy ujeto 421 km a pak na rezervu ještě dalších 104 km. Nádrž jsem nevyjel do sucha (to z několika důvodů nemám ve zvyku), takže v případě nutnosti by se ještě dalo jet dál.

Dotankováno (standardně až po hrdlo) 12.64 l N95. Podle BC byla průměrná spotřeba 2.5 l/100 km, skutečná spočítaná spotřeba = 1264/525 = 2.41 l/100 km.

Podmínky - sólo jízda, klidné výletní tempo, okresní silnice s vesnicema a městečkama, malá hustota provozu (sobota odpoledne a neděle dopoledne).

Asi je to NC-čko ňáký rozbitý :)


Dojezd na nádrž 525 km (foceno ve frontě ještě před dotankováním)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dle BC průměrná spotřeba 2.5 l/100 km (foceno ve frontě ještě před dotankováním)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dojezd na nádrž 525 km (foceno po datankování, ale ještě před vynulováním Trip A a tím automaticky i průměrné spotřeby)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


Dle BC průměrná spotřeba 2.5 l/100 km (foceno po datankování, ale ještě před vynulováním Trip A a tím automaticky i průměrné spotřeby)
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)


P.S.
Aby nebylo potřeba znovu to komentovat... ano, bylo to poklidné kochací tempo za malého provozu na zatáčkovitých okreskách, s dodržováním zákonných rychlostních limitů, pokud možno plynulá jízda s lehkou rukou, bez zbytečných akcelarací a následného brzdění atd.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod THeBaNDiT » 10 Jún 2016, 08:40

kluci, priznajte sa, kto z vás mu tam dolieva po nociach benzín? :lol:

Dovi, na spritmonitor.de si asi štatistiku tankovania nevedieš, či? Bol by si tam zrejme v čele tabuľky... :) (ak som nenapisal adresu správne, stačí kliknúť na číslo v mojom podpise)
EDIT: a síce pozerám, si tam :like: Ak diskvalifikujeme prvého, čo zadal, že za 10500km mal spotrebu 0.19, tak ty si prvý a ja jedenásty... :mrgreen:
Naposledy upravil THeBaNDiT dňa 10 Jún 2016, 08:45, celkovo upravené 1
Obrázok
Obrázok užívateľa
THeBaNDiT
******
******
 
Príspevky: 571
Registrovaný: 25 Dec 2013, 20:24
Bydlisko: Bardejov
Motorka: Honda NC 750X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod BrAtKo » 10 Jún 2016, 08:44

A nerozmysal si, ze by si presiel na Honda PCX, kde by si mal asi 1.5L spotrebu a nijako by sa tvoje tempo nezmenilo, ale naklady by ti isli prudko dolu a tvojmu NC by si dal slobodu :D
Edit: je v tom nadsazka, ale z polovice to myslim aj vazne
Naposledy upravil BrAtKo dňa 10 Jún 2016, 11:34, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1408
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 10 Jún 2016, 09:32

 
THeBaNDiT>

Ale pořád beru/bereme (myslím tím, že Ty asi taky) u NC-čka tu jeho nízkou spotřebu paliva jenom jako další bonus ke všem jeho skvělým vlastnostem... :)

 

BrAtKo píše:A nerozmysal si, ze by si presiel na Honda PCX, kde by si mal asi 1.5L spotrebu a nijako by sa tvoje tempo nezmenilo, ale naklady by ti isli prudko dolu a tvojmu NC by si dal slobodu :D

Vím, že to myslíš v nadsázce, ale ani tak to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát - a nějakou zkušenost s tím už mám.

U své 4T dvácy (Honda CBF 125) se poslední už asi 4 sezóny pohybuju se spotřebou pod 1.5 l/100, ale to s ní jezdím skoro jako s mopedem a s dojezdem spolehlivě přes 900 km na jednu 13-14 litrovou nádrž.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

S jistou dávkou neskromnosti bych mohl říct, že se považuju za celkem slušného "eko-rally" jezdce (i s autama), ale kdybych s CBF 125 (nebo např. s Tvým bývalým skútrem PCX 125) jezdil tak, jako jezdím nyní s Hondou NC (čili do 90 km/h a víceméně držet krok s okolním provozem a loudaly předjíždět), tak by spotřeba u těchto jinak hodně úsporných 4T 125 ccm motorek byla zhruba na hodnotách 2.2 až 2.7 l/100 km podle kopcovitosti trasy, hustoty provozu a osedlaného koně (CBF x PCX) - mám to ověřeno...

Takže o to víc jsou ta naše čtvrttunová 700-750 ccm dvouválcová NCčka hodna obdivu, a jejich japonským konstruktérům patří myslím velké díky a palec nahoru!


2x EDIT 13.6.2016
(reakce na dodatečné "je v tom nadsazka, ale z polovice to myslim aj vazne" + oprava překlepů)

Každé srovnání trochu kulhá (takže i toto moje), ale přesto... I když můžu na malé 125ccm motorce jezdit skoro jako na mopedu, tak zatímco pro moped je 40 km/h už nadoraz, tak na 4T dváce při loudavých 50-55 km/h má člověk oproti tomu mopedu velkou výkonovou rezervu pro zrychlení v případě potřeby třeba až na 90-100 km/h nebo při jízdě do kopce apod.

A k tomu srovnání a možnosti zaměnit tu 750 ccm Hondu NC (jezdící na pohodu v kochacím režimu) za 4T 125 ccm motorku:

Analogicky (jako při vztahu 1.5 koňový moped versus 10-15 koňová 4T 125 ccm motorka) se to má pak při přesednutí z malé 4T 125 ccm motorky na mašinu o několik úrovní vyšší, třeba na tu naši Hondu NC.

Protože jet na dváce krátkodobě 90-100 km/h nebo hlavně dlouhodobě kopec nekopec 80-90 km/h (stylem plný heft, co to dá) je na hranici jejích možností a za cenu jejího nadměrného opotřebování a spotřeby paliva. A přitom člověk na té dváce stejně nedokáže dlouhodobě držet krok s okolním provozem, zvlášť když opustí okresní silnici a sjede na silnici 1. třídy (o dálnici nemluvě).

Ale pro Hondu NC je toto naopak úplně pohodová jízda pod malou zátěží a s velkou a okamžitou rezervou výkonu v případě potřeby. Prostě jezdit na jedné o hodně slabší motorce 80-90 km/h není vůbec to samé jako držet si těch samých cca 80-90-100 km/h na silnější mašině. Společné to má bohužel akorát tu rychlost jízdy, jinak všechno ostatní (i včetně bezpečnosti, jízdních vlastností, brzd, podvozku, komfortu atd.) mluví ve prospěch silnějšího a univerzálnějšího stroje.
 
Naposledy upravil Dovi dňa 13 Jún 2016, 10:17, celkovo upravené 2
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Pito » 10 Jún 2016, 10:56

Dovi, verim ze vies co robis, ja Ti len napisem, davaj si pozor na podtacanie motora. Toto je podla mojich doterajsich servisnych skusenosti nebezpecnejsie, ako hnanie motora v cervenych otackach. Ja co som skusal spotrebu 2,66l (pre mna neskonale utrpenie takto jazdit) som spozoroval, ze sa NC-cka trosku trapi.

Neviem si predstavit jazdu u Teba a taku porciu km na jednu nadrz celkovo, ale na optimalny chod aj tak dobreho motora ako ma NC si myslim, ze je vhodne jazdit s vyssou spotrebou. Toto je uz jednoducho extrem. Alebo skus ist za panmi konstruktermi z hondy do japonska a predaj im tieto informacie o spotrebe. Podla mna budu (ne)milo prekvapeni :D :lol:
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod wirgil » 10 Jún 2016, 11:02

THeBaNDiT píše:Ak diskvalifikujeme prvého, čo zadal, že za 10500km mal spotrebu 0.19, tak ty si prvý a ja jedenásty... :mrgreen:

V tom případě jsem na pátým místě :lol:
Obrázok užívateľa
wirgil
****
****
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 12 Mar 2016, 08:22
Bydlisko: CZ, Jihlava
Motorka: Honda NC 750X

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Dovi » 10 Jún 2016, 11:50

 
Pito>

Neboj, to je jasný, že podtáčení motoru je (by bylo) špatný. Chce to cit pro motor (a vlastně pro techniku vůbec) a vnímat jeho projevy, zvuk, vibrace, ochotu jít z plynem atd. A po vyzkoušení/ověření si všech jeho režimů na to pamatovat, uvědomovat si tyto hranice a časem už pak člověk jedná a reaguje podvědomě - a už se ani nechtěně nedostává do motoricky nevhodného režimu.

Samozřejmě něco jinýho jsou příliš malé otáčky pod zátěží (tj. typicky jízda do kopce nebo zrychlování na vyšších kvaltech) a něco jinýho je, když to lechtáš po rovině s malou zátěží nebo bez zátěže z kopce dolů.
Záleží na profilu trasy, třeba na některých těch okreskách zařazuju 6. rychlostní stupeň zcela výjimečně, vlastně jen někdy na delším sjezdu apod.
A to, co NC-čko v pohodě zvládne na jedničku nebo na dvojku, už pak není dobrý provozovat na těžších převodech (3, 4) nebo dokonce na pětku. O té rychloběžné "sedmičce" ani nemluvě, to je u NC-čka kapitola sama pro sebe...

P.S.
Na těch okreskách s množstvím vesniček v hustě osídleném Česko-Moravsko-Slezsku leckdy jedna vesnice skoro navazuje na druhou, a pak není problém mít spotřebu okolo 2.5 už jen při klidné jízdě obcí na čtverku (řekněme do 50 km/h tachometrových) nebo po rovině na pětku (55 km/h tachometrových) - toto by myslím zvládl i téměř kdokoliv z členů fóra při trošce sebekázně, předvídavosti a malé hustotě provozu. Mimo obec už to ale chce praxi a cit pro profil trasy, umět se např. rozjet před kopcem a kopec pak "vyplachtit" při ubírání plynu (ano, ubírání, ne přidávání), do zatáček a před horizontem v případe nutnosti začít ve správný okamžik brzdit motorem a ne to potom hnát na krev brzdama atd. atd.
Je toho ale ještě mnohem víc, a pokud to všechno nemá člověk dobře zažité anebo když má dokonce k takovémuto stylu jízdy podvědomý odpor, nestačí si pro nadprůměrně "dobrý výsledek" jenom říct: "no tak schválně, a teď pojedu dlouhodobě s malou spotřebou, na tom přece nic není...". To je pak opravdu trápení.

Ale je mi jasný (a souhlasím), že kvůli tomuto si skoro nikdo motorku nepořizoval, takže nenabádám k následování. Jen tady jdu s kůží na trh a podávám svědectví o jednom specifickém aspektu NC-čka - o jeho potenciálu, co se spotřeby paliva týče.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod Pito » 10 Jún 2016, 15:35

Dovi píše: 

Na těch okreskách s množstvím vesniček v hustě osídleném Česko-Moravsko-Slezsku leckdy jedna vesnice skoro navazuje na druhou, a pak není problém mít spotřebu okolo 2.5 už jen při klidné jízdě obcí na čtverku (řekněme do 50 km/h tachometrových) nebo po rovině na pětku (55 km/h tachometrových) - toto by myslím zvládl i téměř kdokoliv z členů fóra při trošce sebekázně, předvídavosti a malé hustotě provozu.
 


Pokial viem, mas manual. Chlape, podtacas ten motor. Za mna poviem, ze aj pri "dobrej spotrebe" radim patku casto v rozmedzi 75-90kmh. Pri sviznejsej jazde pochopitelne neskor. Na tej stvorke za seba poviem, ze pri sebakazni vies ist 55 bez akcelerovania, udrziavacia rychlost. Ale toto co robis je si myslim trapenie motorky. Nie je to nic proti Tebe, je to moj nazor, ale mozno by si mal pouvazovat o zmene stylu jazdy. Nedavno ked som bol na Valassku som mal pri svojej normalnej jazde 2,8l. To bolo vsak s turistickym plexi + deflektor a tri kufre! Isiel som ozaj kludne. Tym chcem povedat, ze je absolutne mylne si mysliet, cim nizsie otacky, tym nizsia spotreba. Presviedcat Ta vsak o tom nejdem, koniec koncov je to Tvoja masina. Len davam mozno podnet na uvazovanie. Lebo ist 55 na patke pri hocijakom ukaznenom pravom zapasti je nezmysel aj na NC masinach ;)
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

Poslaťod THeBaNDiT » 10 Jún 2016, 16:31

Pito, 700vka má trošku inú charakteristiku motora a trošku iné prevody... 750-tka má tuším o máličko viac krútiaceho momentu, teda viac stoleruje podtáčanie, resp. má viac sily a lepšie sa z nižších otáčok pozbiera... a i prevody má trošku iné. Takže nemožno paušalizovať.

A napr. DCT podtáča motor ešte viac, tak to inžinieri v Honde majú snáď nadizajnované... :like:
Obrázok
Obrázok užívateľa
THeBaNDiT
******
******
 
Príspevky: 571
Registrovaný: 25 Dec 2013, 20:24
Bydlisko: Bardejov
Motorka: Honda NC 750X

PredchádzajúciĎalší

Späť na Pokec o všetkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Pali1967 a 23 hostia