Dle slibu se pokusím všem zbývajícím alespoň stručně odpovědět.
A aby to třeba nevypadalo, že honím příspěvky, dám to sem do jednoho pohromadě...
Pupi04>No - starší... Duchem jsme jistě všichni stále mladí, akorát že ty naše děti nám jaksi nezadržitelně stárnou před očima, dospívají a případně už i odcházejí do samostatného života, že jo...
Loni byla (tuším na podzim) k
Sku akce
"topkejs, jeho držák a vyšší plexi zdarma". Kdyby to tedy všechno dobře dopadlo (velikostí by mi vyhovovalo
S i
X), zkusil bych se po tom podívat.
Jinak máte oba s manželkou můj velký obdiv - Ty máš skvělou ženu a ona si zasloužila (a dostala) dobrého muže!
__
keto>Díky za potvrzení pozitivních pocitů z jízdy na
Sku.
A jak říkám, mně by vyhovovaly obě varianty (
S i
X).
Ale o to mám možná to rozhodování těžší...
__
THeBaNDiT>Díky za shrnutí a připomenutí. O rozdílech mezi
700 a
750 vím - mám to naštudovaný z nejrůznějších testů a mj. i z osvětového NC750X videa známého portugalského popularizátora a motorkářského nadšence, který si říká
Cager on Two Wheels.
Mám ho rád mj. i pro jeho nenásilný a skromný styl prezentací. Když tak to sem dám - stojí to za shlédnutí; jak jeho "recenze" NC700 a NC750, tak i mnoha dalších strojů:
https://www.youtube.com/watch?v=oPtZYfM7A6cVždycky mi spolehlivě vykouzlí úsměv na tváři, když na začátku jeho videí slyším to jeho:
"Hi, I am Cager on two wheels and this is..." __
Alesko>Už před dvěma lety (na jaře 2013), když jsem v rámci celorepublikových Honda dnů měl možnost projet si
NC700S a
CB500F, mi vibrace motoru původního (700)
NCčka připadaly hodně výrazné v porovnání s projevem motoru tehdy nové dvouválcové pětistovky
CB500F s charakterem klidného čtyřválce.
Později při jízdě na nové
NC750X jsem očekával, že těch vibrací bude kvůli přidanému druhému vyvažováku míň. Jenže s odstupem doby mezi oběma jízdami (700 versus 750) už jsem si nebyl tím zlepšením u NC750 oproti NC700 až tak jist - i když výše zmiňovaný CoTW říká, že motor u 750ky je "smoother" (čili hladší, jemnější, klidnější) a ucukanost (při malém plynu) i vibrace (zvláště kolem 100 km/h na šestku) u inovované 750ky že zmizely.
Možná ale jestli toho mého očekávání nebylo příliš? A taky to mohlo být ještě syrovým nezajetým motorem a po čase by se ty vibrace u NC750 snížily...
Kluci, v této souvislosti dotaz na všechny:
Máte s tím zklidněním chodu motoru (se zmenšením vibrací) po záběhu a po dalších tisících km na NC750S/X vlastní zkušenost? __
janh2>Díky za tento postřeh a že mi potvrzuješ, že si to nenamlouvám - mám totiž podobné dojmy z posedu a z jízdy na
S a
X.
__
georgoo>Díky, srdcem vybírám, protože se jedná o motorku, kterou musí mít člověk rád, to jinak nejde. Ale vybírám zároveň taky i rozumem, protože už tu jsou nějaké ty zkušenosti a člověk už nemůže být do všeho tak hrr, jako když mu bylo 15.
__
janh2>Měl jsem omezené možnosti vyzkoušet
NCčka jenom ve dne, takže zatím můžu jenom předpokládat, že za normální jízdy to bude víceméně stejné (řídítka jsou prakticky rovně i v zatáčkách).
Jedině při pomalé jízdě nebo potom při zastavení a potřebě posvítit si po okolí (třeba při volbě vhodného místa pro zaparkování nebo k utáboření se apod.) to myslím má nějaký významnější efekt.
__
jezdec74>Já se dobře cítil jak na
Sku, tak i na
Xku, ale už to skoro vypadá, že jsem asi rozhodnut.
Horší to bude s volbou 700 versus 750; jsou tam technické aspekty ale i kosmetické (jiné barvy šedé, červené i bílé u obou kubatur).
__
jaryn67>puccky1>Jasně, ona ani ta
Xka nejsou extrémně vysoká - z hlediska výšky jsou i mnohem horší (vyšší) mašiny.
__
Orin>Při Tvé výšce 190 cm asi nebylo moc o čem přemýšlet, to je fakt.
Co se
DCT týče, lákalo by mě to (jel jsem ještě s tou předchozí generací DCT u NC700), jenže byla by to zase o pár desítek tisíc korun dražší vychytávka znásobená technickými a finančními komplikacemi v případě poruchy. I když na druhou stranu - je to už celkem důkladně vyzkoušené a Honda je Honda, proto nepředpokládám, že by se to mělo důvod kazit.
A některým těm rádoby vtipným a už apriori pohrdavým řečem několka namistrovaných jedinců (motorkářských to mistrů světa českého internetu) ohledně volitelného použití dvojspojkového automatu a případně ještě i ohledně nízkoobrátkovosti a malého litrového výkonu polovičního motoru z auta nepřikládám jiný význam než žádný nebo spíše záporný. Pro člověka, který dokáže ocenit a využít tyto a jiné další přednosti NCčka, má NC 700/750 své velké charisma a na dnešním trhu je nějakým jiným typem vlastně skoro nezastupitelné v plné své hodnotě.
__
radu>OK, to
Xko je jasný už kvůli Tvé výšce 193 cm...
A s barvou to bude ještě asi hodně zajímavý - ne že by to bylo něco extra zásadního (na barvu to nejezdí), ale třeba
u Ska by se mi líbily úplně jíné barvy než u více oplastovaného
Xka.
No, uvidíme, řekl slepý...
__
Luther>Další
Sko!
A to by taky bylo, abys s těma 182 cm nedosáhnul na zem (pozn.: chápu ten vtípek).
__
thebandit>NCčka sice nezlevnila, ale buďme rádi, že zatím aspoň nezdražila (jako spousta motorek např. od Yamahy) kvůli tomu horšímu kurzu Eura k dolaru a v ČR ještě k tomu navíc kvůli té svévolné Singrově devalvaci české koruny vůči Euru o 10 procent.