Stránka 1 z 1

motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 02 Feb 2024, 13:33
od CHB
občas se objeví informace, že selže motorek DCT převodovky okolo 50 tis. km

tolik ještě nemám, ale údržba asi nezaškodí -
po rozebrání jsem v motorku našel dost prachu z uhlíků, tedy vyčištění prachu, kontrola komutátoru a promazání kluzného ložiska pod rotorem je asi dobrý nápad už i v těch 40 tis. nájezdu

na webu najdete videa, jak to demontovat, na Integře je nutno sundat levý "podběh" a pak už to jde.
https://www.youtube.com/watch?v=wqZRok8Puag

vydloubněte i kryt uhlíků - černé šipky, lépe vyčistíte prostor uhlíků, lépe se to sesazuje a lépe zkontrolujete, zda pružinka nesjede mimo uhlík. Při zpětné montáži musíte kryt napřed zasunout pod výstupek - červená šipka, jinak to nepasuje.
měním i gumičku celého motorku do těla motoru, byla už poškozená - pasuje mi tato
O-kroužek Dichtomatik FPM 80 - 37.82 x 1.78 (27,- Kč) teplotní odolnost 200C, odolný i oleji (mateza.cz)
.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 02 Feb 2024, 17:29
od PeterKY
Ahoj CHB.
Mojim heslom je - čo funguje do toho nešprtaj.:)
Ja mám niečo cez 60 t. a ešte to funguje. Takže nebudem rozoberať preventívne, lebo by som to asi pokazil.
Ale ako píšem - aj toto je návod, skúsenosť pre tých, čo si vedia niečo urobiť sami a majú chuť sa do prevencie pustiť, preto toto chcem zachovať fórum, aby sa niekto netrápil s tým, čo je už "objavené" len stačí hľadať.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 02 Feb 2024, 18:49
od CHB
jasně, jezdím-li jen okolo komína, tak v nejhorším dojdu pěšky, pak to nechám náhodě.
Pro delší cesty je většinou lepší to co se opotřebovává a občas kazí preventivně zkontrolovat.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 02 Feb 2024, 20:43
od PeterKY
CHB.
Zaiste máš pravdu, každý sme zástancom nejakého názoru.
Ja nejazdím ďaleko, minulý rok som dal SNV - Macocha - Český Krumlov - Adrpašské skaly - Olomouc - SNV.
Potom 2x Chorvátsko, na začiatku leta a na konci. V podstate každý rok cca 10 t. km.
Zaiste máš pravdu, keď sa mi niečo pokazí v cudzine tak si budem hlavu o kameň trieskať, prečo som to neskontroloval doma. Iba servisujem v značkovom servise a verím rukám a odhadom servisákov. Vždy im nechám Integru na každoročnú výmenu kvapalín...nastavenie ventilov....a toho roku ma si čaká výmena brzdových kotúčov a doštičiek, stále mám pôvodne. Ak uznajú za vhodné, že je treba ošetriť aj DCT, tak to urobia, ako píšem, ja sa do toho nemontujem, nevyznám sa v tom, môj obor je prostý, som čalúnnik. :)

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 03 Feb 2024, 17:43
od CHB
Při cestách se dá spoléhat i na asistenci, nabízí i poměrně vysoký limit který dává určitý pocit jistoty, že v tom nezůstaneš sám. Jen je hloupé pokazit si cestu nějakou drobností, ke které nemuselo dojít. Máš-li servis kterému věříš, skutečně odvede poctivou práci a umí i trochu předvídat, tak je to fajn. Já takový bohužel neznám.
Skoro 10 tis. km byla má loňská 6-týdenní cesta dolů do Řecka :-)

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 03 Feb 2024, 21:36
od PeterKY
Som čítal, že 6 dňová, to by si musel byť iný masochista.:)
Ja nemám toľko voľna, aby som si vyrazil na 6 týždňový trip, ale raz možno, keď budem na dôchodku...
Nuž s tým servisom mi to vychádza, uvidím na jar, do čoho všetkého sa mládenci pustia a vymenia, alebo zrepasujú.
Píšeš predvídať, nuž ja som iba prostým užívateľom a nemám poňatia, čo sa kde nachádza a čo sa kazí, a čo je dobre preventívne pozrieť, vyčistiť, premazať...to sa dozviem, až keď k tomu dôjde. :)
Normálne si mi dal chrobáka do hlavy a mechanikom dám skontrolovať aj ten motorček v DCT.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 04 Feb 2024, 08:49
od Zizi79
Peter tam neni co kontrolovat...

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 04 Feb 2024, 16:58
od PeterKY
Zdeno, to ja netuším, ale CHB píše niečo iné.:)
Možno mám pravdu ja, že netreba šprtať do niečoho, čo funguje, tak preventívne a možno on, že keby som šprtol, tak by sa mi to nestalo.
No jeden nikdy nevie, ale asi vždy niekedy dôjde na radu toho druhého. Proste osud.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 09 Feb 2024, 07:03
od Meky
CHB, tvé příspěvky do témat, případně témata byly vždy a jsou parádní. Naučná, polopatická, super :like:
Super video, kdybych měl automat, určitě bych to udělal, už jen pro klid na duši a dobrý pocit. Jasně, podupat se může cokoliv a kdykoliv ;)

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2024, 12:04
od BrAtKo
V inej teme, kde som popisoval moje utrapy s DCT, som spominal dolezitu skutocnost. Ze defakto nie je mozne rozlisit "vadny" motorcek od "dobreho" a to ani meranim elektrickych parametrov. (mal som ho v servise na motory). Proste aj vadny motor toci ako blazon a ma relativne velku silu, avsak len na prvy pohlad. Az ked ho silno zatazite (zastavite handrou v ruke), az potom sa prejavi rozdiel. Tak pozor na to. Nastastie, motor neodide len tak zrazu, zacina to prejavmi, ked je DCT rychlost prilepena, resp. ma oneskorenu odozvu prehadzovanie rychlosti, tuknes na zmenu a az s oneskorenim sa prepne rychlost. Takto to zacina a je to prvy signal, postupne to prechadza do dalsich stavov.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 13 Feb 2024, 16:46
od Zizi79
Bratko - lepúsie by som to sam nenapisal JE TO PRESNE AKO PISES - neodide sam... znakom su ONESKORENE REAKCIE hlavne pri podradzovani...

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 16 Feb 2024, 12:59
od PeterKY
Nuž asi začnem sledovať rýchlosť podradzovania, ibaže pri mojej slimačej jazde je to ťažká úloha. :D
Páni je nejaká "univerzálna" doba, alebo nájazd t.km kedy sa to začne kaziť?

motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 16 Feb 2024, 14:06
od BrAtKo
Nie je. Nemusí sa aj vôbec.

Re: motorek DCT převodovky

PoslaťNapísal: 17 Feb 2024, 10:52
od PeterKY
Nuž pýtam sa len preto, lebo mám najazdené cca 60t. km Či je niekde "štatistika" porúch, čo a po koľko km "odchádza" ? Mne zatiaľ nič. Reťaz a spol. vymenené raz, brzdy asi o pár mesiacov, ostatok všetko v poriadku. Samozrejme vôle ventilov a výmena olejov, filtrov podľa návodu.