Stránka 3 z 10

Re: baterie

PoslaťNapísal: 22 Apr 2017, 21:27
od Stanci
Vlani som sa popytal okolo baterii ze znacka varta sla strasne kvalitou dole odporucali nahradu banner za yuasu. Original je tam yuasa YTZ12S co je hotova bateria uzavreta ale ze lacnejsia verzia skoro o 25-30e je TTZ12S to je sucha bateria zo zvlast naplnou..

Re: baterie

PoslaťNapísal: 22 Apr 2017, 22:46
od Puggy
keto píše:Tak moje baterie taky ještě nebyla z motorky venku, ale po delším stání ji vždy hodím na nějakou tu hodku na živičku, tím se nic neskazí a taky tím u mne veškerá údržba končí, ale zase je pravda, že jezdím až do mrazu a zase hned jak mrazy poleví, takže zase nemívám nějak moc dlouhé odstávky.


Jirko, ja nemám v garáži elektriku :lol: :lol: :lol:

Re: baterie

PoslaťNapísal: 23 Apr 2017, 06:39
od Pavel
Stanci píše: Original je tam yuasa YTZ12S co je hotova bateria uzavreta ale ze lacnejsia verzia skoro o 25-30e je TTZ12S to je sucha bateria zo zvlast naplnou..[/quote]

Já bych se osobně přikláněj k trošku silnější baterii, než je ta origo a to ve verzi "14" namísto původní "12". Tím nic nepokazíš, třeba Bosch M6(má jiné značení)- https://granex.cz/12v-11ah-230a-agm-bat ... -ytz14s-bs, je za poloviční cenu než origo, má stejné rozměry, ale vyšší kapacitu i startovací proud 230A, nebude tak při startech zatížena a starty budou snadnější za všech podmínek včetně zimních...

Re: baterie

PoslaťNapísal: 23 Apr 2017, 11:06
od keto
Co říkáte na tuhle http://nastartujes.cz/54575-2012-2013 , prý jsou to kvalitní baterie, ale osobní zkušenost nemám.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 23 Apr 2017, 11:55
od Pavel
Taky jsem slyšel, že jsou kvalitní a odolné, ale více o nich nevím. Podle obrázku mají jiné uchycení plusu a mínusu, než běžné baterie, to by se muselo nějak předělat pro NC. Startovák jen 160A, ale třeba by motorem točila dobře ;) Já jsem už objednal tu Exide, po zklamání s Yuasou jsem koupil tu nejlevnější, i kdyby vydržela třeba jen tři roky, tak z ní zklamaný nebudu, když je za třetinovou cenu oproti té origo, vyzkouším a uvidím :)

Re: baterie

PoslaťNapísal: 23 Apr 2017, 12:23
od keto
S tím připojením kabelů by neměl být problém na fotce je bez namontovaných kontaktů, ty jsou s batrii dodávány a tak jen namontuješ, v jiným eschopu jsem viděl fotku i s namontovanými kotakty, třeba tady https://www.truckmall.cz/121958-motobatt-12v-10-5ah-p-l-mbtx9u.html.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 25 Apr 2017, 12:48
od Stanci
Pavel viem a asi sa to tu uz rozoberalo ze lepsia by bola ta 14 ako pises ja viem ta yuasa odchadza strasne rychlo na tu cenu.. lepsi startovaci prud by jej nemal uskodit ja som pisal ohladom yuas ze verzia TTZ12S su lacnejsie nez YTZ lebo TTZ si sam napustas alebo ti to spravi pracovnik na mieste ... potom sa caka okolo hodiny kym stecie a potom sa dava take tesnenie a za pol hodinu sa da na nej ist zevraj netreba ani ju nabijat ze hned ako sa to napusti ma sa cakat ta pol hodina a da sa ist cestou sa nieco dobije ak je dlhsia trasa jasne ..takze ale ta bosh vyzera lepsia :) ak mi odide uz ta moja tak pojdem asi do toho ..

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Apr 2017, 15:01
od Pavel
V pátek jsem zprovoznil(nalil kyselinu) do té nové AKU, ne do NCeč kára Baterky :) Dle návodu měla být do hodiny v nabitém stavu a mohla se dát do motorky bez dobití nabíječkou. Jelikož jsem tomu moc nevěřil, tak jsem jí napojil na CTEK s programem Moto + AGM, proud 0.8 A. Čekal jsem jako blázen, než dosáhne plného nabití, trvalo to 3hodiny a 50minut. To je teda dost dlouhá doba na to, že měla být připravena ihned k provozu :o Dnes dána do moto a start super do vteřiny. Na tu starou to točilo asi tři vteřiny, protože startér točil podle poslechu pomaleji a tím pádem motor hůře naskočí, display opět pohaslý.

Rada na závěr, ikdyž koupíte dle prodejce nabitou AKU, která se může ihned použít, tak ji raději napojte na nabíječku, aby byla opravdu dobita do plna.

K tomu napouštění kyselinou: zvládne to i úplný mačo podle návodu, jen ty lahvičky nasadíš a čekáš, občas tomu pomůžeš stiskem, doba cca 20 minut i méně, nespěchám.

Ještě jsem napojil i tu starou origo a do plna byla tím samým programem dobita za půl hodiny, odhaduji, že má cca 60-70 procent své původní kapacity, třeba by někomu ve skůtru 125 ccm ještě posloužila.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Apr 2017, 16:30
od Dovi
Pavel píše:V pátek jsem zprovoznil (nalil kyselinu) do té nové AKU. Dle návodu měla být do hodiny v nabitém stavu a mohla se dát do motorky bez dobití nabíječkou. Jelikož jsem tomu moc nevěřil, tak jsem jí napojil na CTEK s programem Moto + AGM, proud 0.8 A. Čekal jsem jako blázen, než dosáhne plného nabití, trvalo to 3 hodiny a 50 minut. To je teda dost dlouhá doba na to, že měla být připravena ihned k provozu :o

Jenže ta baterka opravdu byla schopná nasazení v provozu už hned po tom nalití elektrolytu a po elektrochemickém ustálení (po nalití je žádoucí počkat pár desítek minut)...

Nebyla sice nabita na plných 100% (ve skutečnosti na v tomto případě zcela vyhovujících 75% kapacity), ale byla v prvotřídní kondici (měla minimální vnitřní odpor a vysoký startovací proud) a točila by startérem jako divá.

Tím následným připojením (nikoli nutným) na nabíječku se pouze dosáhlo plné nominální kapacity 11.2 Ah (platí pro danou Exide) ještě před vložením do motorky. Přitom za tu nabíjecí dobu 3 hod 50 min a při nabíjecím proudu omezeném na maximálně 800 mA se disponibilní kapacita akumulátoru zvýšila nanejvýš o zhruba 3 Ah (ve skutečnosti spíš o míň vzhledem k jalovým časům nabíjecího režimu u procesorem řízené nabíječky).

Takže kapacita tohoto akumulátoru už po pouhém nalití a ustálení (ale ještě před připojením na nabíječku) musela být alespoň 8.2 Ah.



Pavel píše:K tomu napouštění kyselinou: zvládne to i úplný mačo podle návodu, jen ty lahvičky nasadíš a čekáš, občas tomu pomůžeš stiskem, doba cca 20 minut i méně, nespěchám.

Po propíchnutí špendlíkem (nahoře) každé z těch 6 nasazených ampulí s elektrolytem v nich už pak bude atmosférický tlak (odtokem elektrolytu v nich nebude narůstat podtlak), takže potom už to přemístění elektrolytu z ampulí do akumulátoru nebude trvat 20 minut, ale jen pár vteřin...

Re: baterie

PoslaťNapísal: 28 Feb 2018, 16:50
od Pavel
Dnes jsem trošku pouvažoval o AKU pro první modely, určitě vám bude z roku 2012 letos dosluhovat a dle testu jako nej AKU mi vyšla opravdu tato https://baterie-motocykl.heureka.cz/motobatt-mbtz14s/, jak již psal výše Keto. Je za rozumnou cenu, ikdyž ja mám z loňska levnější Exide za litr. Trošku se divím, že třeba naše 12 ti V s cca 11-12 Ah mají i jednoválec skútr Aprilia SR Max 300 a třeba i čtyřvál VFR 1200, což jsou úplně jiné motorky s rozdílnými nároky, ale je to tak.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 28 Feb 2018, 23:22
od Richi
Poznáte LiFePO4 batérie? Je to asi to najlepšie čo by motorka mohla dostať.
http://motoride.sk/c/5360/lithium-iron- ... -a-sr.html

Re: baterie

PoslaťNapísal: 01 Mar 2018, 20:01
od puccky1
Pekny clanok ale pozeral som hned cenu na NC 700 X a obe baterky ktore su dane pre NC stoja cez 200€
Dakujem pekne ked moja vykrkne bude mi stacit aj Exide alebo nieco podobne

Odoslané z Nexus 5 pomocou Tapatalku

Re: baterie

PoslaťNapísal: 02 Mar 2018, 06:34
od Mikino
Puccky no vidis, pokrok si žiada naše investície :)

Re: baterie

PoslaťNapísal: 02 Mar 2018, 10:08
od Juanito
Moje nie, ja to vyriesim ako puccky :lol:
Puccky, k tym 200e za aku treba pripocitat este cca 100 za speci nabijacku, lebo ako som pochopil, klasickymi to nabijat nejde.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 02 Mar 2018, 17:37
od vladimir
neviem ako iné značky ale pri Exide si dajte pozor.. originál batéria mi v endure vydrala 8 rokov.. išiel som kúpiť druhú a oni mi ju hneď priniesli..
takže ju mali naliatu no na batérii je na vrchu číslo.. určite to je rok ale oni mi tvrdili že nie.. to som bol zbalený na dovolenku a nemal som čas ísť inde zháňať.. zobral som ju a po roku vyhodil.. kúpil som už 5 ročnú batériu ktorá niekde stála naliata..