Stránka 9 z 11

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 21 Aug 2015, 22:15
od Puggy
Peťo, ja by som dal Pavlovi za pravdu akurát s malým vysvetlením. Ten problém nebude v sklone vpravo a vľavo, ale v rýchlosti prejazdu pravej a ľavej zákruty - jednoducho to, čo doľava prejdem 80 km/h, rovnakú doprava iba 65-70 km/h. No a potom ten oder gumy je na tej ľavej strane väčší, uhol náklonu na to nemá žiadny vplyv. Prečo je to tak, to sa ma nepýtaj, jednoduche to je tak asi uložené v hlave.

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 22 Aug 2015, 07:56
od Pupi04
Puggy píše:Peťo, ja by som dal Pavlovi za pravdu akurát s malým vysvetlením. Ten problém nebude v sklone vpravo a vľavo, ale v rýchlosti prejazdu pravej a ľavej zákruty - jednoducho to, čo doľava prejdem 80 km/h, rovnakú doprava iba 65-70 km/h. No a potom ten oder gumy je na tej ľavej strane väčší, uhol náklonu na to nemá žiadny vplyv. Prečo je to tak, to sa ma nepýtaj, jednoduche to je tak asi uložené v hlave.

Musím ti dát za pravdu. Mám originál gumy (najeto cca 12tis.km) a jsou sjeté více vlevo. Dokonce i levá stupačka má trochu "škrtlý šroubek" :lol:
Vlevo to nakláním víc než vpravo :shock:

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 22 Aug 2015, 08:07
od janh2
Pánové, můj názor je, že za to může jízda vpravo. Tuto teorii lze snadno ověřit např. v Anglii, tam by měli mít více sjeté pravé strany :D

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 22 Aug 2015, 08:59
od Dovi
 
Ano, je tomu tak...

Obrázok
(zvětšení na rozkliknutí)

 
Čili jsou pro to minimálně tyto 3 důvody:

1)
Obecně větší rychlost jízdy do levotočivých zatáček než do pravotočivých.
Do levotočivých je lépe vidět a hlavně v nich při pádu člověk riskuje "jenom" sklouznutí po tečně mimo silnici, zatímco při pádu v pravotočivé zatáčce hrozí smrtelný střet s vozidly v protisměru.

2)
Typický příčný sklon vozovky kvůli jejímu odvodnění (viz přiložený obrázek).

3)
Levotočivé kruhové objezdy (při větších četnostech jejích projíždění).
 

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 23 Aug 2015, 06:08
od puccky1
Dovi ked vies vsetko odvovodnit skus dat nejaky graf alebo obrazok preco urcita skupina ludi kde patrim aj ja nema gumy na lavo zodrate viac
Ja chodim po tych istych cestach aj po tych istych kruhacoch a dokonca ked ma tu niekto nazval
" docent skrtac" tiez to vzdy klopim viacej na lavo ako na pravo s toho isteho dovodu ako si to uviedol ty v bode jedna aj ked viem napravo aj brzdu skrknut nie len stupacku je pravda ze na lavo si skrknem suverene aj bocny stojan ked nemam seriovy vyfuk a hlavny stojan sa zaklopi viac
PS: to tu gumu niecim meriate ako je zodrana alebo je to ozaj okom viditelne?
Ja na mojej vidim vzdy len stred zodraty do hladka a boky mierne opotrebovane ale myslim ze rovnomerne nemeral som to

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 23 Aug 2015, 07:04
od Dovi
Ahoj puccky1,

není mi z toho moc jasné, jestli se za to zlobíš - a dokonce na mne?
Nebo jestli jsi naopak rád, že patříš mezi lidi, kteří mívají na motorkách ty gumy sjeté spíš symetricky... :)

Ale jestli Tě to uklidní, já mám taky stejnoměrně sjeté gumy; "měřeno" ovšem pouze okometricky a pohmatem. A moje vysvětlení tohoto pro mne žádoucího stavu je takové, že jsem si vědom té obecné tendence nerovnoměrného sjíždění a i proto se to třeba na dlouhých rovinkách (nevyhledávám je) snažím kompenzovat a jezdit vlnovku - samozřejmě pokud to provoz dovoluje a nevylekám tím ostatní řidiče. Ale občas prověřit na rovné volné silnici mašinu (i svoji vlastní koordinovanost pohybů) by asi měl každý motorkář. Ten pokud možno co nejplynulejší a rychle se střídající vlnitý pohyb je vhodný nejenom jako prevence kvůli pneumatikám, ale člověk se zároveň přesvědčí, že se mu jeho mašina chová stále stejně dobře jako dřív a že se na ní nic nerozhodilo - s geometrií a s podvozkem vůbec.

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 23 Aug 2015, 08:41
od THeBaNDiT
Všetky tri body by v Anglicku a ostatných po-ľavej-strane-jazdiacich krajinách mali spôsobovať väčšie opotrebenie pravej strany pneumatík... Či tomu tak je, to som neoveroval...

Viac sa mi pozdáva teória o tom, že proste v pravotočivej zákrute ideme v pruhu s menším polomerom a v tej istej zákrute smerom nazad (teda už ľavotočivej) v pruhu s väčším polomerom, s čím je spojená vyššia rýchlosť, ktorú zákruta s väčším polomerom umožňuje, a tým pádom i väčší náklon... (v Anglicku a pod. by to malo byť opäť naopak)

A kto má rovnako opotrebované obe strany, ten asi často využíva celú šírku vozovky (nabieha si do pravotočivej zákruty z protismeru a ak môže, vychádza v protismere... a ľavotočivú si šibne cez protismer v apexe), takže ide obe zákruty rovnako rýchlo, teda v rovnakom náklone... ;)

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 23 Aug 2015, 11:19
od puccky1
Bandit ja nie som samovrah ja si jazdim vo svojom pruhu
Ako vidim ani na tomto fore sa nedopatralo preco niekto jazdi ako ostatni ktori udali dovod preco sa dere lava strana a nemaju zodratu lavu stranu viacej vsade same len dohady o kruhacoch a dlhych vyjazdoch co mi je jasne ale nikde nikto poriadne nezdovodnil preco to tak nemaju vsetci
Tymto moju debatu ukoncujem lebo sa k nicomu nedopatrame len to tu budeme zahltovat dalej
Dohovoril som hou

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 23 Aug 2015, 14:41
od keto
U mě by důvod byl,mám totiž vybočenou páteř a tak mimoděk chodím trochu na křivo a je tedy vysoce pravděpodobné,že i na moto pak sedím nakřivo :roll: :lol:

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 01 Okt 2015, 13:07
od pudis15
Já dostal moto na Scorpion trail a takto vypadá zadní pneu po 10 100km.
Na to, že ze začátku mi přišlo, že mi mizí před očima to není špatný, odhadoval jsem tak 6 500km. Asi se nějak změnila směs v roce 15 nebo to nedokážu pochopit, proč takový nájezd. S pneu jsem spokojený i na cestě i v mírnějším off, kde oproti silničním pneu má mnohem lepší záběr. Jen od 7 000km to na vodě není už ono.

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 01 Okt 2015, 13:48
od Pavel
Tak to máš po těch km ještě pěkný vzorek, akorát se mi ten desing této gumy moc nelíbí. Já na vodě a v mokru nejezdím , tak nemohu hodnotit

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 09 Okt 2015, 06:25
od pudis15
pudis15 píše:Já dostal moto na Dunlop D609 nebo jak se to jmenuje a takto vypadá zadní pneu po 10 100km.
Na to, že ze začátku mi přišlo, že mi mizí před očima to není špatný, odhadoval jsem tak 6 500km. Asi se nějak změnila směs v roce 15 nebo to nedokážu pochopit, proč takový nájezd. S pneu jsem spokojený i na cestě i v mírnějším off, kde oproti silničním pneu má mnohem lepší záběr. Jen od 7 000km to na vodě není už ono.

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk




Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 09 Okt 2015, 06:28
od pudis15
Zkoušel někdo z vás Avon dle okruhařů dost dobrý gumy, ale mě by zajímala výdrž idealně 12tis. a chování na vodě i mimo asfalt.

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 11 Feb 2016, 21:13
od bebel
zdravim, mne vydrzali cca. 6500km a prave sa rozhodujem ake pneu na 2016 sezonu kupit...
peknu sezonu bez nehod zela vsetkym bebel

Re: Pneu NC750X - výdrž

PoslaťNapísal: 12 Feb 2016, 00:09
od Pito
A uz mas vybrane? Za seba poviem, ze top na nase stroje su angel gt a pr4 :like: