Pneu NC750X - výdrž

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod Puggy » 21 Aug 2015, 22:15

Peťo, ja by som dal Pavlovi za pravdu akurát s malým vysvetlením. Ten problém nebude v sklone vpravo a vľavo, ale v rýchlosti prejazdu pravej a ľavej zákruty - jednoducho to, čo doľava prejdem 80 km/h, rovnakú doprava iba 65-70 km/h. No a potom ten oder gumy je na tej ľavej strane väčší, uhol náklonu na to nemá žiadny vplyv. Prečo je to tak, to sa ma nepýtaj, jednoduche to je tak asi uložené v hlave.
Obrázok užívateľa
Puggy
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1157
Registrovaný: 24 Jan 2013, 11:52
Bydlisko: Žilina
Motorka: Honda NC 700S

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod Pupi04 » 22 Aug 2015, 07:56

Puggy píše:Peťo, ja by som dal Pavlovi za pravdu akurát s malým vysvetlením. Ten problém nebude v sklone vpravo a vľavo, ale v rýchlosti prejazdu pravej a ľavej zákruty - jednoducho to, čo doľava prejdem 80 km/h, rovnakú doprava iba 65-70 km/h. No a potom ten oder gumy je na tej ľavej strane väčší, uhol náklonu na to nemá žiadny vplyv. Prečo je to tak, to sa ma nepýtaj, jednoduche to je tak asi uložené v hlave.

Musím ti dát za pravdu. Mám originál gumy (najeto cca 12tis.km) a jsou sjeté více vlevo. Dokonce i levá stupačka má trochu "škrtlý šroubek" :lol:
Vlevo to nakláním víc než vpravo :shock:
Obrázok užívateľa
Pupi04
*******
*******
 
Príspevky: 918
Registrovaný: 20 Jún 2014, 09:59
Bydlisko: Stříbro
Motorka: Iná

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod janh2 » 22 Aug 2015, 08:07

Pánové, můj názor je, že za to může jízda vpravo. Tuto teorii lze snadno ověřit např. v Anglii, tam by měli mít více sjeté pravé strany :D
Obrázok užívateľa
janh2
****
****
 
Príspevky: 203
Registrovaný: 23 Máj 2014, 19:02
Bydlisko: Frýdek - Místek
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod Dovi » 22 Aug 2015, 08:59

 
Ano, je tomu tak...

Obrázok
(zvětšení na rozkliknutí)

 
Čili jsou pro to minimálně tyto 3 důvody:

1)
Obecně větší rychlost jízdy do levotočivých zatáček než do pravotočivých.
Do levotočivých je lépe vidět a hlavně v nich při pádu člověk riskuje "jenom" sklouznutí po tečně mimo silnici, zatímco při pádu v pravotočivé zatáčce hrozí smrtelný střet s vozidly v protisměru.

2)
Typický příčný sklon vozovky kvůli jejímu odvodnění (viz přiložený obrázek).

3)
Levotočivé kruhové objezdy (při větších četnostech jejích projíždění).
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod puccky1 » 23 Aug 2015, 06:08

Dovi ked vies vsetko odvovodnit skus dat nejaky graf alebo obrazok preco urcita skupina ludi kde patrim aj ja nema gumy na lavo zodrate viac
Ja chodim po tych istych cestach aj po tych istych kruhacoch a dokonca ked ma tu niekto nazval
" docent skrtac" tiez to vzdy klopim viacej na lavo ako na pravo s toho isteho dovodu ako si to uviedol ty v bode jedna aj ked viem napravo aj brzdu skrknut nie len stupacku je pravda ze na lavo si skrknem suverene aj bocny stojan ked nemam seriovy vyfuk a hlavny stojan sa zaklopi viac
PS: to tu gumu niecim meriate ako je zodrana alebo je to ozaj okom viditelne?
Ja na mojej vidim vzdy len stred zodraty do hladka a boky mierne opotrebovane ale myslim ze rovnomerne nemeral som to
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod Dovi » 23 Aug 2015, 07:04

Ahoj puccky1,

není mi z toho moc jasné, jestli se za to zlobíš - a dokonce na mne?
Nebo jestli jsi naopak rád, že patříš mezi lidi, kteří mívají na motorkách ty gumy sjeté spíš symetricky... :)

Ale jestli Tě to uklidní, já mám taky stejnoměrně sjeté gumy; "měřeno" ovšem pouze okometricky a pohmatem. A moje vysvětlení tohoto pro mne žádoucího stavu je takové, že jsem si vědom té obecné tendence nerovnoměrného sjíždění a i proto se to třeba na dlouhých rovinkách (nevyhledávám je) snažím kompenzovat a jezdit vlnovku - samozřejmě pokud to provoz dovoluje a nevylekám tím ostatní řidiče. Ale občas prověřit na rovné volné silnici mašinu (i svoji vlastní koordinovanost pohybů) by asi měl každý motorkář. Ten pokud možno co nejplynulejší a rychle se střídající vlnitý pohyb je vhodný nejenom jako prevence kvůli pneumatikám, ale člověk se zároveň přesvědčí, že se mu jeho mašina chová stále stejně dobře jako dřív a že se na ní nic nerozhodilo - s geometrií a s podvozkem vůbec.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod THeBaNDiT » 23 Aug 2015, 08:41

Všetky tri body by v Anglicku a ostatných po-ľavej-strane-jazdiacich krajinách mali spôsobovať väčšie opotrebenie pravej strany pneumatík... Či tomu tak je, to som neoveroval...

Viac sa mi pozdáva teória o tom, že proste v pravotočivej zákrute ideme v pruhu s menším polomerom a v tej istej zákrute smerom nazad (teda už ľavotočivej) v pruhu s väčším polomerom, s čím je spojená vyššia rýchlosť, ktorú zákruta s väčším polomerom umožňuje, a tým pádom i väčší náklon... (v Anglicku a pod. by to malo byť opäť naopak)

A kto má rovnako opotrebované obe strany, ten asi často využíva celú šírku vozovky (nabieha si do pravotočivej zákruty z protismeru a ak môže, vychádza v protismere... a ľavotočivú si šibne cez protismer v apexe), takže ide obe zákruty rovnako rýchlo, teda v rovnakom náklone... ;)
Obrázok
Obrázok užívateľa
THeBaNDiT
******
******
 
Príspevky: 571
Registrovaný: 25 Dec 2013, 20:24
Bydlisko: Bardejov
Motorka: Honda NC 750X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod puccky1 » 23 Aug 2015, 11:19

Bandit ja nie som samovrah ja si jazdim vo svojom pruhu
Ako vidim ani na tomto fore sa nedopatralo preco niekto jazdi ako ostatni ktori udali dovod preco sa dere lava strana a nemaju zodratu lavu stranu viacej vsade same len dohady o kruhacoch a dlhych vyjazdoch co mi je jasne ale nikde nikto poriadne nezdovodnil preco to tak nemaju vsetci
Tymto moju debatu ukoncujem lebo sa k nicomu nedopatrame len to tu budeme zahltovat dalej
Dohovoril som hou
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod keto » 23 Aug 2015, 14:41

U mě by důvod byl,mám totiž vybočenou páteř a tak mimoděk chodím trochu na křivo a je tedy vysoce pravděpodobné,že i na moto pak sedím nakřivo :roll: :lol:
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod pudis15 » 01 Okt 2015, 13:07

Já dostal moto na Scorpion trail a takto vypadá zadní pneu po 10 100km.
Na to, že ze začátku mi přišlo, že mi mizí před očima to není špatný, odhadoval jsem tak 6 500km. Asi se nějak změnila směs v roce 15 nebo to nedokážu pochopit, proč takový nájezd. S pneu jsem spokojený i na cestě i v mírnějším off, kde oproti silničním pneu má mnohem lepší záběr. Jen od 7 000km to na vodě není už ono.

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk
Prílohy
uploadfromtaptalk1443700797323.jpg
pudis15
****
****
 
Príspevky: 118
Registrovaný: 15 Apr 2015, 10:52
Bydlisko: Praha
Motorka: Honda NC 750X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod Pavel » 01 Okt 2015, 13:48

Tak to máš po těch km ještě pěkný vzorek, akorát se mi ten desing této gumy moc nelíbí. Já na vodě a v mokru nejezdím , tak nemohu hodnotit
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod pudis15 » 09 Okt 2015, 06:25

pudis15 píše:Já dostal moto na Dunlop D609 nebo jak se to jmenuje a takto vypadá zadní pneu po 10 100km.
Na to, že ze začátku mi přišlo, že mi mizí před očima to není špatný, odhadoval jsem tak 6 500km. Asi se nějak změnila směs v roce 15 nebo to nedokážu pochopit, proč takový nájezd. S pneu jsem spokojený i na cestě i v mírnějším off, kde oproti silničním pneu má mnohem lepší záběr. Jen od 7 000km to na vodě není už ono.

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk




Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk
pudis15
****
****
 
Príspevky: 118
Registrovaný: 15 Apr 2015, 10:52
Bydlisko: Praha
Motorka: Honda NC 750X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod pudis15 » 09 Okt 2015, 06:28

Zkoušel někdo z vás Avon dle okruhařů dost dobrý gumy, ale mě by zajímala výdrž idealně 12tis. a chování na vodě i mimo asfalt.

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk
pudis15
****
****
 
Príspevky: 118
Registrovaný: 15 Apr 2015, 10:52
Bydlisko: Praha
Motorka: Honda NC 750X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod bebel » 11 Feb 2016, 21:13

zdravim, mne vydrzali cca. 6500km a prave sa rozhodujem ake pneu na 2016 sezonu kupit...
peknu sezonu bez nehod zela vsetkym bebel
Obrázok užívateľa
bebel
*
*
 
Príspevky: 9
Registrovaný: 16 Feb 2015, 22:44
Bydlisko: Piestany
Motorka: Honda NC 750X

Re: Pneu NC750X - výdrž

Poslaťod Pito » 12 Feb 2016, 00:09

A uz mas vybrane? Za seba poviem, ze top na nase stroje su angel gt a pr4 :like:
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

PredchádzajúciĎalší

Späť na Pneumatiky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia