Stránka 17 z 17

A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 07:08
od dreamer
Vy co ste uz menili povodnu retazovu sadu, aku mate skusenost po jej vymene? Vydrzi druha sada dlhsie? Mne sa tiez zda 26tkm malo, na V-Strome som menil az ked mala 40tkm lebo primarne kolecko uz malo dost, ale retaz by este nieco zniesla. Varadero detto, 32tkm a este povodna sada, ked som ho predaval. Ide mi o to, ci Honda dava menej kvalitne retaze, alebo ich malo mazete, alebo im nerobi dobre nieco ine.

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 07:15
od Frodo
Řetězovka se měnila protože byl řetěz naodpis. Nerovnoměrně vytahaný a ono když se mění řetěz tak se většinou mění rovnou celá řetězová sada jinak ten nový řetěz dostane brzo naprdel. Bylo mi doporučeno teď zajíždět řetězovku stejně jako by byl nový motor. Aby se ten nový řetěz správně "nastavil" napnul po celé délce stejně, že za to nemám tak 100km moc tahat a poté bude třeba ještě došponovat řetěz.

Brzdovku jsem měnil před rokem a říkali mi, že vydrží 2 roky a že ji kontrolovali nějakým přístrojem. Zatím jsem o takovém přístroji neslyšel no ale nejsem mechanik.
12t km za rok nemám problém najet takže příští rok zase na prohlídku.

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 07:18
od Pito
Na brzdovke ti merali predpokladam bod varu pristrojom.

Retaz by sa mala davat zakladna, O-kruzkova. Preto tak malo vydrzi. Mne odisla okolo 17tkm sa mi zda. Ak da potom clovek X alebo double X ring, vydrzi to hodne.

O vs X ring retaz vydrzi podstatne menej do zivotnosti, je slabsia v tahu. V praxi to znamena, ze sa rychlejsie vytaha, poskodi.

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 07:30
od Richi
Prístroj na kontrolu brzdovky funguje tak, že sa doňho vstrekne malé množstvo kvapaliny. Prístroj následne kvapalinu zohrieva až do bodu varu. Bod varu nesmie byť nižší ako myslím 200 - 230 stupňov. (neviem presne. Dovi možno doplní)

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 08:24
od Pavel
Tak toho bodu varu já nikdy nedosáhnu :)

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 09:08
od Dovi
 
Richi píše:Prístroj na kontrolu brzdovky funguje tak, že sa doňho vstrekne malé množstvo kvapaliny. Prístroj následne kvapalinu zohrieva až do bodu varu. Bod varu nesmie byť nižší ako myslím 200 - 230 stupňov. (neviem presne. Dovi možno doplní)

Jo, Dovi doplní :) ..., že u již používané brzdovky typu DOT 4 by bod varu při těch 200 až 230 stupních Celsia byla výborná hodnota, takže v reálu (po pár letech provozu) to bývá míň.

Pro DOT 4 se udává mokrý bod varu okolo 155-160 stupňů Celsia (suchý bod okolo 230 st. C) a pro DOT 5.1 bývá mokrý bod varu okolo 190 stupňů Celsia (suchý bod okolo 270 st. C - a u špičkových brzdovek až okolo 300 st. C).

Poznámka:
Ten tzv. mokrý bod varu je hodnota u již používané brzdové kapaliny, která je kontaminována vodou - vzdušnou vlhkostí (dle normy při stanovování mokrého bodu varu má brzdovka obsahovat tuším 4 procenta vody)
A tzv. suchý bod varu je hodnota u nové, uzavřené, nepoužité, vzdušnou vlhkostí nekontaminované brzdové kapaliny.
 

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 23 Mar 2017, 19:31
od peny
este k tej retazi, mam najazdenych cca 17000, a kolieska a retaz vyzeraju ako nove , takze velabude zavisiet aj od stylu jazdenia a starostlivosti

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

PoslaťNapísal: 24 Mar 2017, 16:47
od keto
Asi tak někdo na to prdí, a prostě vymění řetězovku dřív a hotovo, někdo se stará a najede něco víc, kdo ve finále ušetří je diskutabilní, taky na životnost řetězu má vliv ježdění v každém počasí nebo jen, když je pěkně a taky způsob jízdy ;)
Třeba já mám zadní desky v 48 tkč ještě původní a někdo už má třeba třetí :mrgreen: