od Pavel » 16 Mar 2015, 11:41
Nevím jestli to jde nazvat paměťovým efektem, ale pokud si motorka navykne na určitý styl jízdy(třeba na nižší otáčky a hoodně pohodovou jízdu po delší čas, tak se jí pak do vysokých moc nechce), hlavně to bylo znát u starší dvoutaktů. U moderních 4T takový rozdíl nebude. Mám to osobně odzkoušeno na Jawách, jezdil jsem s Pionýry 20, 21 na pohodu(obě po GO) a pak si půjčil 05, která měla papírově o půl koně méně, ale kamarád jí dával co proto a jela jak z praku, moje 21 nestíhala. A taky je u dvoutaktů hodně znát víceoktanový benzín. U 4 T je ten rozdíl zanedbatelný, liju jen 95 OKT, jednou jsem natankoval do plna Shell V Power a žádný rozdíl. Dále u Škody Felicia to mám taky odzkoušeno, že to funguje, firemní měla najeto kolem 300tis. km a každý jí točil, pak jsem sedl do jiné, kterou majitel šetřil a bylo to znát, obě samozřejmě měly stejný motor. Taky je u dvoutaktů kladen o hodně větší důraz na zajíždění, než u 4 T. Já NC taky šetřím(je to spíše leštěnka) a jede celkem slušně, mě to stačí, nikdy bych nezasahoval do úprav motoru, abych s třeba zvýšil výkon o dva koně, to fakt ne
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X