SuperSic58 17.3.2015 v diskusi ''NEW Yamaha MT-07'' na Motorkari.cz píše:Dovi> Gratulace! Sice je to zatraceně drahejch 55 koní, ale pokud ti ta mašina sedí a zkrátka ji chceš, nic neřeš a ber jí
Dovi tamtéž píše:
Ahoj!
Děkuju Ti a toho "jenom" pětapadesátihlavého stáda koní nelituju. Však ani nemusejí cválat nebo pádit tryskem, ale mají docela sílu i jen tak při poklusu. Přesto zrovna právě podle tabulkového výkonu jsem se nerozhodoval - nebudu to mít na vyplavování adrenalinu a vím, že při kochačkách na mých oblíbených okreskách ani při delších turistických přesunech spíš bočními silnicemi nebude šance, a vlastně ani chuť a potřeba, pouštět se do vysokých rychlostí. A svým zrychlením z nuly na sto dá ta mašina v případě potřeby na frak prakticky všem autům.
A stejně tak ani na svých víceobrátkových a míň výkonných strojích nemám ve zvyku chodit do zbytečně vysokých otáček motoru, takže ani tady u tohoto dlouhozdvihového siláka nebudu pociťovat nějaké omezení. Ostatně on ten rozsah pracovních nebo použitelných otáček (pominu-li rychloběžný 6. stupeň) je stejně velmi slušný - skoro 4:1 nebo s velkou rezervou 3 ku 1.
Což by pro představu třeba u vysokoobrátkovýho (skoro) supersportu představovalo v ideálním případě použitelný rozsah otáček zhruba od skoro nereálných 3.000 do 12.000 (s rezervou od 4.000 do 12.000). Jsou sice takové motory i mezi těmi točivými, ale zase spousta jiných by s tímto měla pochopitelné problémy a třeba pod 4 nebo i 5 tisíc otáček je to pro ně trápení - takže v extrému to pak vede na jedničku a spojkování ve městě a aspoň "trochu" (= furt) je to nutno točit... Samozřejmě to ale jsou mašiny určené hlavně někam úplně jinam než do města.
P.S. - ještě k té ceně (k těm zatraceně drahým koňům)
Velmi lehce dovybavené NC-čko s ABS mě dneska vyjde o více než 20 tisíc levněji než stejně lehce dovybavená MT-07 s ABS. Kdyžtak více o tom později...