Stránka 3 z 22

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 11:06
od THeBaNDiT
popravde, tiež som očakával, že tých vibrácií bude menej (i keď nemám možnosť porovnať so 700-vkami)... mám 5000km a nevšimol som si zatiaľ žiadnu zmenu... na druhú stranu nemôžem povedať, že by boli vibrácie nejaké nepríjemné...

Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 11:52
od yenkie
Osobne si myslim, ze clovek si po case na svojej moto nedokaze vsimnut ci sa vibracie znizili, proste si len zvykne. Je to psychologicky efekt.


Odoslané z iPhone pomocou Tapatalk

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 18:06
od georgoo
So 700-kou uz nedokazem povedat, viezol som sa na nej raz, pred rokom a pol (jazdena), takze nebudem hodnotit.

no a co sa tyka 750-ky, po 17 500 mozem povedat, ze to nedokazem asi objektivne posudit.
Mne vadia len vibrasie, alebo strpanie pri zaradenej 6-ke ca 85-95 km, preto tak uz nejazdim, 6-ka az nad 100-vku.
No aby som sa dostal k tvojej otazke, tak si myslim, ze asi trosku hej, ale len malo.

Ako pisal admin, tak to na vlastnej moto nespoznas. To by si musel hned po sebe skusit jazdenu a aj uplne novu.

A suhlasim aj z thebanditom, mne sa vibracie moto pacia. Ked pridam, motorka musi nejako reagovat.
Inak by to bolo ako jazdit na rychlovlaku, kde okolo teba len sustia stromy a sem tam nejaky tunel, nebolo by to ono :like:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 20:40
od Richi
Mam motorku od nova a neviem co su to vibracie. Je to moja prva, nejako sa sprava a kedze to nemam s cim porovnat, tak je to tak a tak to ma byt. Jednoducho to nevnimam. Je to pre mna bezne spravanie

kecam, isiel som aj na crosstoureri a tam nebol tak evidentne (pri akceleracii) citit kazdy odpal valca. Zato som zretelne citil kardan a jeho volu

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 21:34
od Jirka
Asi jsem nějakej divnej, ale já žádný vibrace necítím.
Jenom ty pozitivní na duši. :like:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 21:41
od georgoo
Jirka píše:Asi jsem nějakej divnej, ale já žádný vibrace necítím.
Jenom ty pozitivní na duši. :like:


Tak to je spravna rec :like:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 13 Mar 2015, 11:20
od Dovi
 
Děkuji vám všem za příspěvky se zkušenostmi a názory, které si dovolím shrnout...

 

K (absolutní) míře vibrací u NC:

- Tiež som očakával, že tých vibrácií bude menej. Na druhú stranu nemôžem povedať, že by boli vibrácie nejaké nepríjemné...

- Mne vadia len vibracie (alebo strpanie) pri zaradenej 6-ke pri cca 85-95 km/h, preto tak uz nejazdim; 6-ka az nad 100 km/h.

- Mam motorku od nova (je to moja prva) a neviem, co su to vibracie (jednoducho to nevnimam, je to pre mna bezne spravanie). Kecam, isiel som aj na Crosstoureri a tam vibrácie neboly tak evidentne.

- Já žádný vibrace necítím. Jenom ty pozitivní na duši.

 

K tomu případnému zmírnění vibrací po záběhu a s nárůstem najetých tisíců kilometrů:

- Mám 5.000 km a nevšimol som si zatiaľ žiadnu zmenu.

- Clovek si po case na svojej moto nedokaze vsimnut, ci sa vibracie znizili - proste si len zvykne.

- Po 17.500 km mozem povedat, ze to nedokazem asi objektivne posudit. No aby som sa dostal k tvojej otazke, tak si myslim, ze asi trosku hej, ale len malo. Ako pisal admin, tak to na vlastnej moto nespoznas. To by si musel hned po sebe skusit jazdenu a aj uplne novu.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 13 Mar 2015, 11:28
od Dovi
 
Vezmu to odzadu - ano, obecně může být obtížné s přibývajícím nájezdem tu případnou pomalou, velmi pozvolnou změnu k lepšímu zaregistrovat. Protože jak se člověk s novým strojem stále víc a víc sžívá, dostává se mu do krve jeho celkové chování včetně projevu motoru v celém spektru otáček a jeho sladění s převodovkou - a tomu se pak už i podvědomě přizpůsobuje...

 

A k těm "vibracím" motoru a její absolutní míře:

Při uvedení NC 750 na trh to výrobce doprovodil zprávou ve smyslu, že:

Honda’s engineers have added an extra balancer shaft to inject the engine with just the right amount of "good" vibration. The effect of the twin balancers is to counteract vibration from higher rpm inertia and the engine feels more refined, yet still with the distinct "throb" delivered by its 270° firing order.

Ne že by se mělo nebo dalo všemu věřit (papír toho snese hodně a úkolem více či méně objektivních píár prohlášení je hlavně se dobře uvést a prodat), ale přidání druhého vyvažovacího hřídele do motoru je prostě fakt. I když možná do značné míry i vynucený samotným nárůstem objemu o více než 11% při přechodu z NC 700 na NC 750 (změna kubatury z 670 na 745 ccm).

 

Holt jsou vibrace a "vibrace". A když tak o tom teď znovu přemýšlím a snažím se co nepřesněji vybavit si své pocity z poměrně krátké testovací jízdy, možná jsem měl oddělit chování NCčka při jízdě na šestku od jízdy při ostatních rychlostní stupních (1 až 5). K tomuto přehodnocení anebo spíš zpřesnění mě přivedl příspěvek kolegy georgoo, u kterého jsem se rozvzpomenul na detaily své testovací jízdy a uvědomil jsem si, že toto bude asi jádro pudla.

Jízda totiž na jedničku, dvojku, trojku, čtverku i pětku ustálenou rychlostí, stejně jako zrychlování, brždění motorem i přechody mezi různými jízdními režimy, to vše bylo i u nového ještě syrového nezajetého testovacího motocyklu pocitově v pořádku - bylo slyšet zvuk vzbuzující vzpomínky na vzduchem chlazené velkoobjemové osmiválce v Tatrách 603 a 613 a cítit pod sebou "silný tep motoru" při jeho síle a chuti rozpohybovat stroj, ale nemůžu říct, že bych si přitom všimnul nebo všímal nějakých rušivých či nepříjemně vnímaných vibrací. Avšak při jízdě na šestku už bylo chování motoru a jeho "vibrace" nepřehlédnutelné.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 13 Mar 2015, 11:31
od Dovi
 
Díval jsem se proto na převodové poměry šestistupňové převodovky v NC 700/750 a vychází to tak, že oproti vyváženému a plynule se měnícímu spektru převodových poměrů od jedničky do pětky včetně je pak skokově ta šestka velmi, velmi dlouhá - skoro jako kdyby šestka chyběla a místo ní byla sedmička...

1. rychlostní stupeň 45/16 ~ 2.8125
2. rychlostní stupeň 36/19 ~ 1.8947
3. rychlostní stupeň 32/22 ~ 1.4545
4. rychlostní stupeň 30/25 ~ 1.2000
5. rychlostní stupeň 31/30 ~ 1.0333
6. rychlostní stupeň 31/37 ~ 0.8378

Rozsah převodovky:
-------------------
1-2: 1.4844
2-3: 1.3026
3-4: 1.2121
4-5: 1.1613
5-6: 1.2333 (=> 6. r. s. je rychloběžka)
--------------------
2-5: 1.8336
1-6: 3.3569
--------------------

Šestka je tedy u NC vlastně ekonomická "dálniční" rychloběžka - pochopitelně ale za cenu velmi těžkého převodu... Tímto je dáno to velké zatížení motoru při jízdě na šestku; zvláště v menších otáčkách, při kterých se to jinak na nižší převodové stupně (1 až 5) motoru líbí samozřejmě mnohem víc.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 13 Mar 2015, 19:07
od georgoo
Dovi, tak studiu mas velmi pekne spracovanu, aky je vysledok ???
Ci este stale rozmyslas ?

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 14 Mar 2015, 09:30
od Dovi
georgoo píše:Dovi, tak studiu mas velmi pekne spracovanu, aky je vysledok ???
Ci este stale rozmyslas ?


Nee, nerozmýšlím, už je zřejmě definitivně rozhodnuto.

Ako povedal Bolek Polívka alias Bohuš Stejskal vo filme Dědičstvo alebo Kurvahošigutntag:
Hotové, vyřízené... :-)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 14 Mar 2015, 10:40
od georgoo
Dovi píše:Ako povedal Bolek Polívka alias Bohuš Stejskal vo filme Dědičstvo alebo Kurvahošigutntag:
Hotové, vyřízené... :-)


A vitazom je ???

Pocuj, nerobis ty v nejakom analytickom ustave, alebo spijonaznej sluzbe ?
Takuto analyzu som snad este nevidel. Nerobim si teraz srandu, myslim to vazne :like:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 14 Mar 2015, 10:41
od georgoo
Dovi píše:Ako povedal Bolek Polívka alias Bohuš Stejskal vo filme Dědičstvo alebo Kurvahošigutntag:
Hotové, vyřízené... :-)


A vitazom je ???

Pocuj, nerobis ty v nejakom analytickom ustave, alebo spijonaznej sluzbe ?
Takuto analyzu som snad este nevidel. Nerobim si teraz srandu, myslim to vazne :like:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 14 Mar 2015, 14:41
od BrAtKo
Ahojte priatelia, mozno ma niektori poznate zo skutrforum.cz, mozno nie, ale nasiel som aj toto forum venovane platforme NC, co je uuplne ze super (ak neratam zahranicne). Predstavim sa potom ked budem mat moto a spravim si svoje vlakno. Uz dlho pokukujem po DCT a teraz prisiel ten cas, kedy som sa rozhybal. Vcera na vystave som co to poskusal, a povodne CB500F som zavrhol a zostanem verny automatu. Vyber mam jasny, NC750SD, ale chcel som sa spytat, ci nahodou niekto nezistoval cenu havarijneho poistenia ? Na Honda Vision 110 som zohnal za 160E a aj som vyuzil po zrazke so srcnom, na PCXko cena 280E co som uz nebol ochotny zaplatit. No ale teraz predsa len idem do vacsej investicie, tak mozno by som to dal.

A prosim vas co je take MUST HAVE co si mam nechat nahodit od dilera okrem kufru 48L, povedzme hlavny stojan (chcem ten za 55E co ma MajoKE kde a ako ? :) ? 12V zasuvku si spravim sam (je to dost drahe od nich), plexi pojde variabilne od MRA.

Diky za info.

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 14 Mar 2015, 16:05
od THeBaNDiT
vitaj na fore, ja si ta pamatam zo scooter-tuning.sk :)

takze chces ist do automatu? :) Ja som prechadzal z maxiscootra (Aprilia Atlantic 250) a som rad za manual, je to predsalen o niecom inom, ked si clovek moze radit... :)

Must have je isto padaci ram... i ked planujes havarijnu poistku, lepsie je, ked sa toho poskodi menej a za menej... nez totalka. :like: