Stránka 2 z 22

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 03 Mar 2015, 23:29
od Richi
Ja mam 95kg, Puccky odhadujem 46kg. Neboli sme riadne odstartovani. Proste sme sa na seba pozreli a vyrazili. (Kto skor vyrazil to uz neviem. Mali sme len jeden pokus).
Myslim, ze Puccky tam rychlosti kopal bez spojky (tak, ako PRx) a to je rovnako rychle (ak nie rychlejsie) ako DCT

:) bolo to fajn. Mame na co spominat a iste si to prilezitostne rad zopakujem :)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 04 Mar 2015, 06:51
od puccky1
Ano v tomto pripade som tam rychloste hadzal bez spojky kedze to bol pretek a mam 75 kg a okufrovany som ako rusky tank
Samozrejme je to o starte i ked neviem ako sa da pokazit start na automate
Tym som ale nechcel povedat ze 700 ide lepsie ako 750 ale ze rozdiel par kw nepociti a mozno aj koli tomu ze 750 ma dlhsie prevody tym padom sa rozbieha priblizne rovnako ako 700 skor si myslim ze
750 dosiahne vyssiu maximalku a ci ju potrebuje alebo nie je na nom

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 04 Mar 2015, 10:38
od Dovi
 
Ahoj kluci,

rád bych vám všem poděkoval za váš čas a ochotu pomoci radou a názorem.

Opravdu velmi pozorně sleduji vaše důvody, zkušenosti a připomínky, které jsou pro mne přínosem! A v příštích dnech, jakmile to pro mne bude z časových důvodů možné, bych se chtěl vyjádřit i k jednotlivým příspěvkům.

I nadále však uvítám jakékoliv další příspěvky k tomuto tématu - zkrátka "máte ještě pár dní času" pozitivně ovlivnit (potvrdit či zvrátit) moji volbu, i když už cítím, že moje rozhodování v tuto chvíli pravděpodobně spěje do závěrečných fází a už v mé mysli krystalizuje...

Ale v každé případě, nebude to Yamaha MT-07, ale jak už správně psal kolega Pupi04, bude to Honda NC 7x0
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 04 Mar 2015, 11:29
od Orin
Pro mne byla volba celkem jednoducha - kupoval jsem moto kdyz jeste nebylo slyset o update na 750, zkusil jsem si S i X, no a na mne bylo S moc male (s mymi cca 190cm a cca 110 kg) jsem si na ni pripadal trosku jak vosa na bombonu. Krome toho jsem uz tehdy planoval delsi cesty, a ten pohodlnejsi posez mi proste k delsim (spis kochacim, i kdyz nekdy tomu taky trosku pridam) sedi lip.
Pak uz jsem se rozhodoval jen mezi manualem a DCT, a kdyz jsem zjistil ze mi DCT v S modu radi v podstate stejne jako bych si radil sam, nemel jsem o cem premyslet a sel jsem do ni.
Moje spotreba je v podpisu, ale ber v uvahu moji vahu i vysku, a taky to ze pomerne slusna cast provozu je po dalnici (dojizdeni do prace, ne ze by mne to bavilo, ale ten zbytek cesty za to stoji ;-) ).

Petr

Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 04 Mar 2015, 19:05
od radu
Ja som sa rozhodoval medzi viacerými motorkami, ale vzhľadom že NC je moja prvá veľká moto nechcel som ísť do silných motoriek a s mojimi 193cm som vyberal vyššiu moto aby som na motorke netrpel pri jazde kvôli posedu. Nakoniec som kúpil 750 X (bielu matnú) - možno teraz by som kúpil červenú. Ale to je jedno. Pôvodné plexi na X-ku mi kvôli mojej výške vôbec nesedelo a musel som kúpiť vyššie plexi Puig s nastaviteľným deflektorom. Inak s motorom som spokojný, na moje potreby postačuje.
750 má lepšie sedlo a ukazovateľ zaradenej rýchlosti, negatívum sú rýchlo derúce sa pneumatiky Dunlop. Mne kvôli výške jednoznačne vyhovuje X-ko. 700 sa už oficiálne nepredáva, tak ak chceš novú moto tak Ti ostáva jedine 750 a budeš to mať aj s 2 ročnou zárukou. Neviem aké sú ceny jazdeniek 700 S/X ale nemyslím si že je ten rozdiel nejaký výrazný. Ale to už je na Tebe. Musíš sa rozhodnúť sám.
PS: Kúp X aj S :lol:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 04 Mar 2015, 20:50
od Richi
Dovi,
Budes v sobotu doma? Priveziem Ti ukazat moje NC nech mas lahsie rozhodovanie? (teda ak bude pocasie...)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 05 Mar 2015, 08:43
od Dovi
 
Richi72 píše:Dovi,
Budes v sobotu doma? Priveziem Ti ukazat moje NC nech mas lahsie rozhodovanie? (teda ak bude pocasie...)

Ahoj Richi
a děkuju Ti za takovouto velkorysou nabídku.

Tento víkend mám hodně rozlítaný, v sobotu dopoledne jedeme s manželkou do IKEA a pak ještě na větší týdenní nákup a po obědě na chalupu odzimovat obydlí i zahradu.
Ale naštěstí NC 750X jsem teď před pár dny měl možnost obhlídnout u prodávajícího, který mj. u svého stroje nemohl najít ten typový (výrobní) štítek
- jak je tady o tom diskuse viewtopic.php?f=9&t=368
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 07 Mar 2015, 15:59
od Luther
A já mám 182cm mám S-ko a cítím se na něm taky dobře :-)

PS: na zem dosáhnu :-D

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 08 Mar 2015, 11:26
od Dovi
 
Vybíral jsem mezi těmito třemi typy:

 
Obrázok
Yamaha MT-07

 
Obrázok
Honda NC 700/750X

 
Obrázok
Honda NC 700/750S
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 08 Mar 2015, 11:57
od THeBaNDiT
MT-07 je za tie peniaze výborná motorka, výkonovo o dosť nadliezla a cenovo o dosť podliezla NC-čka od Hondy. Osobne som čakal, že NC trocha zlacnie, no keďže som o tom nepočul, asi sa tomu tak nestalo...

Ja som šiel do NC práve kvôli tomu, čo iné motorky neponúkajú: nízkootáčkový motor s príjemným výkonovým prejavom, nízkou spotrebou a predpokladanou predlhou životnosťou (skoro ako moderný diesel v automobilovej sfére), a ďalej nám všetkým dobre známy úložný priestor. :) Výkon MT-07 by som buď nevyužil, alebo naopak by ma dostával do nebezpečných situácií... i NC dokáže jazdiť rýchlo a agresívne, no podľa mňa je jej pravé zameranie pokojná turistická jazda, a to je presne to, čo od nej požadujem, dostávam a využívam. :)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 08 Mar 2015, 12:04
od Dovi
 
Yamaha MT-07 se mi při mé cca 50 km testovací jízdě (na již zajetém stroji) v mnoha ohledech hodně líbila (a stále líbí), hlavně asi svým celkovým pojetím, kvalitním zpracováním a výrobou přímo v Japonsku, projevem motoru, vybaveností palubáku (k dispozici je mj. i informace o venkovní teplotě vzduchu a o teplotě motoru), nízkou pohotovostní hmotností a extrémně snadnou ovladatelností za jízdy i při manipulaci na místě.

Viz
http://www.motorkari.cz/tema/?t=152210& ... oto8007923

A loni se mi nulasedmička "líbila" ještě i svojí nízkou cenou - např. v základním provedení bez ABS "byla k mání" (pro první nedočkavé zájemce, kteří u žhavé novinky riskovali případné ještě nevychytané dětské nemoci) jen za 130 tisíc Kč, což byla na značkovou dvouválcovou sedmistovku kvalitně vyrobenou renomovaným japonským výrobcem opravdu láce...

_____

Co se mi na ní ale zas až tak moc nelíbí, je mj. její malé užitečné zatížení i její velikost (MT-07 je prcek srovnatelný třeba s mou starou dobrou dvácou CBF 125), navíc v kontrastu s možná až zbytečně moc širokou a drahou zadní gumou. Dále absence byť i jen minimálního čelního štítku chránícího alespoň palubovku a spol., neprakticky umístěná spínací skříňka i to, že sdružený informační displej je zvláště pro vyššího jezdce (typicky např. pro běžného evropského muže) situován výrazně mimo zorné pole. A v neposlední řadě, že možnost vzít spolujezdce na tandem lze brát jenom jako nouzovku.

A taky to, že loni byla (nepochybně kvůli své nízké ceně a dodávkám malého počtu kusů do ČR) velmi nedostatkovým zbožím, na které se i při jarních objednávkách čekalo mnohdy až 3/4 roku (prakticky až doteď). Letos už ale ten nedostatkový stroj zdražili o 20 tisíc (a nazývají to "model 2015" i přes neexistenci technických či jen kosmetických změn) a vybavenější verze s ABS je dražší ještě o dalších 20 tisíc - čili na výsledných 170 tisíc Kč.

Přitom tuto ABS výbavu bych po zkušenostech získaných s tímto systémem na baworáckých endurech F650GS a R1100GS uvítal. Na těžší motorce a zvlášť na kluzkém povrchu se i při pouhém jednom jediném využití v krizové situaci MŮŽE tato investice mnohonásobně vrátit, o zachráněném zdraví nebo i životě nemluvě.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 10 Mar 2015, 14:44
od Dovi
 
Dle slibu se pokusím všem zbývajícím alespoň stručně odpovědět.
A aby to třeba nevypadalo, že honím příspěvky, dám to sem do jednoho pohromadě...

 

Pupi04>

No - starší... Duchem jsme jistě všichni stále mladí, akorát že ty naše děti nám jaksi nezadržitelně stárnou před očima, dospívají a případně už i odcházejí do samostatného života, že jo...

Loni byla (tuším na podzim) k Sku akce "topkejs, jeho držák a vyšší plexi zdarma". Kdyby to tedy všechno dobře dopadlo (velikostí by mi vyhovovalo S i X), zkusil bych se po tom podívat.

Jinak máte oba s manželkou můj velký obdiv - Ty máš skvělou ženu a ona si zasloužila (a dostala) dobrého muže!

 
__

 
keto>

Díky za potvrzení pozitivních pocitů z jízdy na Sku.
A jak říkám, mně by vyhovovaly obě varianty (S i X).
Ale o to mám možná to rozhodování těžší...

 
__

 
THeBaNDiT>

Díky za shrnutí a připomenutí. O rozdílech mezi 700 a 750 vím - mám to naštudovaný z nejrůznějších testů a mj. i z osvětového NC750X videa známého portugalského popularizátora a motorkářského nadšence, který si říká Cager on Two Wheels.

Mám ho rád mj. i pro jeho nenásilný a skromný styl prezentací. Když tak to sem dám - stojí to za shlédnutí; jak jeho "recenze" NC700 a NC750, tak i mnoha dalších strojů:

https://www.youtube.com/watch?v=oPtZYfM7A6c

Vždycky mi spolehlivě vykouzlí úsměv na tváři, když na začátku jeho videí slyším to jeho:
"Hi, I am Cager on two wheels and this is..."

 
__

 
Alesko>

Už před dvěma lety (na jaře 2013), když jsem v rámci celorepublikových Honda dnů měl možnost projet si NC700S a CB500F, mi vibrace motoru původního (700) NCčka připadaly hodně výrazné v porovnání s projevem motoru tehdy nové dvouválcové pětistovky CB500F s charakterem klidného čtyřválce.

Později při jízdě na nové NC750X jsem očekával, že těch vibrací bude kvůli přidanému druhému vyvažováku míň. Jenže s odstupem doby mezi oběma jízdami (700 versus 750) už jsem si nebyl tím zlepšením u NC750 oproti NC700 až tak jist - i když výše zmiňovaný CoTW říká, že motor u 750ky je "smoother" (čili hladší, jemnější, klidnější) a ucukanost (při malém plynu) i vibrace (zvláště kolem 100 km/h na šestku) u inovované 750ky že zmizely.
Možná ale jestli toho mého očekávání nebylo příliš? A taky to mohlo být ještě syrovým nezajetým motorem a po čase by se ty vibrace u NC750 snížily...

Kluci, v této souvislosti dotaz na všechny:

Máte s tím zklidněním chodu motoru (se zmenšením vibrací) po záběhu a po dalších tisících km na NC750S/X vlastní zkušenost?


 
__

 
janh2>

Díky za tento postřeh a že mi potvrzuješ, že si to nenamlouvám - mám totiž podobné dojmy z posedu a z jízdy na S a X.

 
__

 
georgoo>

Díky, srdcem vybírám, protože se jedná o motorku, kterou musí mít člověk rád, to jinak nejde. Ale vybírám zároveň taky i rozumem, protože už tu jsou nějaké ty zkušenosti a člověk už nemůže být do všeho tak hrr, jako když mu bylo 15.

 
__

 
janh2>

Měl jsem omezené možnosti vyzkoušet NCčka jenom ve dne, takže zatím můžu jenom předpokládat, že za normální jízdy to bude víceméně stejné (řídítka jsou prakticky rovně i v zatáčkách).

Jedině při pomalé jízdě nebo potom při zastavení a potřebě posvítit si po okolí (třeba při volbě vhodného místa pro zaparkování nebo k utáboření se apod.) to myslím má nějaký významnější efekt.

 
__

 
jezdec74>

Já se dobře cítil jak na Sku, tak i na Xku, ale už to skoro vypadá, že jsem asi rozhodnut.

Horší to bude s volbou 700 versus 750; jsou tam technické aspekty ale i kosmetické (jiné barvy šedé, červené i bílé u obou kubatur).

 
__

 
jaryn67>

puccky1>

Jasně, ona ani ta Xka nejsou extrémně vysoká - z hlediska výšky jsou i mnohem horší (vyšší) mašiny.

 
__

 
Orin>

Při Tvé výšce 190 cm asi nebylo moc o čem přemýšlet, to je fakt.

Co se DCT týče, lákalo by mě to (jel jsem ještě s tou předchozí generací DCT u NC700), jenže byla by to zase o pár desítek tisíc korun dražší vychytávka znásobená technickými a finančními komplikacemi v případě poruchy. I když na druhou stranu - je to už celkem důkladně vyzkoušené a Honda je Honda, proto nepředpokládám, že by se to mělo důvod kazit.

A některým těm rádoby vtipným a už apriori pohrdavým řečem několka namistrovaných jedinců (motorkářských to mistrů světa českého internetu) ohledně volitelného použití dvojspojkového automatu a případně ještě i ohledně nízkoobrátkovosti a malého litrového výkonu polovičního motoru z auta nepřikládám jiný význam než žádný nebo spíše záporný. Pro člověka, který dokáže ocenit a využít tyto a jiné další přednosti NCčka, má NC 700/750 své velké charisma a na dnešním trhu je nějakým jiným typem vlastně skoro nezastupitelné v plné své hodnotě.

 
__

 
radu>

OK, to Xko je jasný už kvůli Tvé výšce 193 cm...

A s barvou to bude ještě asi hodně zajímavý - ne že by to bylo něco extra zásadního (na barvu to nejezdí), ale třeba u Ska by se mi líbily úplně jíné barvy než u více oplastovaného Xka.
No, uvidíme, řekl slepý... :-)

 
__

 
Luther>

Další Sko!
A to by taky bylo, abys s těma 182 cm nedosáhnul na zem (pozn.: chápu ten vtípek).

 
__

 
thebandit>

NCčka sice nezlevnila, ale buďme rádi, že zatím aspoň nezdražila (jako spousta motorek např. od Yamahy) kvůli tomu horšímu kurzu Eura k dolaru a v ČR ještě k tomu navíc kvůli té svévolné Singrově devalvaci české koruny vůči Euru o 10 procent.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 10 Mar 2015, 19:52
od THeBaNDiT
Dovi píše:Díky za shrnutí a připomenutí. O rozdílech mezi 700 a 750 vím - mám to naštudovaný z nejrůznějších testů a mj. i z osvětového NC750X videa známého portugalského popularizátora a motorkářského nadšence, který si říká Cager on Two Wheels.

Mám ho rád mj. i pro jeho nenásilný a skromný styl prezentací. Když tak to sem dám - stojí to za shlédnutí; jak jeho "recenze" NC700 a NC750, tak i mnoha dalších strojů:

https://www.youtube.com/watch?v=oPtZYfM7A6c

Vždycky mi spolehlivě vykouzlí úsměv na tváři, když na začátku jeho videí slyším to jeho:
"Hi, I am Cager on two wheels and this is..."
jj, toho chlapika poznam (nie osobne :D), jeho videa o NC ma utvrdili v tom, ze NC je to prave pre mna... je to velmi sympaticky chlapik a isty dobu som zo zaujmom pozeral kazde jeho video... no casu akosi ubudlo a prestal som s tym... V 2014 som bol v Lisabone, kde zije a pohybuje sa, a dokonca sa mi (nahodou) podarilo dostat sa i na miesta z jeho videi... trebars ta klukata cesticka, na ktorej nezriedka testoval a testuje rozne motorky, a majak pri najzapadnejsom mieste Europy. :)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 10 Mar 2015, 22:09
od georgoo
Cager on two wheels :like:

ja som ho sledoval tiez, ked som si vyberal moto. Teda stale ho sledujem, ma tam fakt dobre videa, ale cely cas rozprava. Pacia sa mi tie, kde je ticho :D
Teraz prispieva malo, dovod je ten, ze dosatal nejau zakazku v Dubai, takze je 2-3 tyzdne tam a jeden doma.
Spominal to v jednom videi, myslim, ze to natocil aj specialne pre toto, ze bude menej prispievat.

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 12 Mar 2015, 10:18
od Dovi
 
Při testovací jízdě na nové Hondě NC 750X jsem očekával/doufal, že vibrací motoru bude kvůli přidanému druhému vyvažováku míň... Ale mohlo to taky být ještě syrovým nezajetým motorem a po čase by se ty vibrace u NC 750 možná ještě více snížily.

Měl bych proto dotaz hlavně na majitele novější řady NC 750, ale vlastně i na majitele původních NC 700:

Kluci, kdo jste si své stroje pořizovali jako zcela nové a měli jste tak možnost projít si sami jejich záběhem, všimnuli jste si něčeho takového?

Máte se zklidněním chodu motoru a se zmenšením vibrací po záběhu a po dalších tisících km najetých na NC 700/750 vlastní zkušenost?