Zdravím všetkých "bajkerov" a cítim potrebu podeliť sa s Vami o moje skúsenosti a zážitky s novým motocyklom:
Takže mám, ako je uvedené v predmete Hondu NC700S ABS (abeesko vrele doporučujem, za tých 500,-EUR Vám "držkopád" rozhodne stojí, mňa tiež nahovoril kolega a som mu vďačný). Kúpil som ju koncom mája 2012. Keďže som sa k moto vrátil po viac ako 30-tich rokoch, minulú sezónu som najazdil niečo vyše 4 tis. kilometrov. Aj keď spotreba nie je u mńa prioritným parametrom, musím uviesť, že sa v priebehu tých 4-tis. kilometrov pohybovala v rozmedzí 3,1 až 3,3 l/100km. Čo sa týka jazdy, motorka je vzhľadom na nízke ťažisko (motor naklonený dopredu) veľmi dobre ovládateľná. Trochu mi vzhľadom na posed vadil nepríjemný odpor vzduchu ale to už riešim objednaným vyšším štítom (v zime je na takéto veci čas a priestor). Inak pocit z jazdy skvelý, čo sa týka akcelerácie tak myslím, že do nejakých 120 km/h sa vyrovná štvorvalcovým 600-kám od Hondy (robí to priaznivý krútiaci moment so záberom od spodu). Potom už na ne samozrejme v žiadnom prípade nemá. Myslím, že už tu niekto na "fórku" písal o krátkej jednotke (je skutočne veľmi krátka a po nej nekompromisne nastupuje obmedzovač otáčok, ktorý Vás doslova položí na riaditka). Ale je to otázka zvyku a je potrebné pri 4000 ot/min preradiť na 2 a potom už to frčí. Nechcem tu z toho robiť test a preto k pocitom z jazdy už iba jedno - na moje požiadavky maximálna spokojnosť. Samozrejme, každý kto si bude kupovať motku, si musí vopred stanoviť svoje rebríčky využitia.
Ďalšia dilema, ktorú som riešil, je odkladanie prilby počas zastávok - moja Nolan 104 vo veľkosti XL sa do odkladacej schránky na mieste nádrže nezmestí. Ale aj tento problém už bol počas zimy vyriešený dodatočnou montážou kufra Givi. Samozrejme ani mňa neobišla už toľkokrát spomenutá zvolávačka od Hondy kvôli reťaziam (samozrejme som mal zlú a už bola bezplatne vymenená za D.I.D). Teraz v zime som dal domontovať ešte "padáky" od Givi, 12V zásuvku, držiak navigácie, ukazovateľ zaradenej rýchlosti GiPro a držiak na športovú HD kameru Drift (po výjazde je krásne pozrieť si doma pri poháriku vína kadiaľ som to vlastne jazdil)
Z hľadiska skromného používateľa ako som ja má Honda NC700S aj chyby resp. nedostatky:
- už spomínaná krátka jednotka
- absencia zakrytia zadného tlmiča pruženia (dá sa riešiť blatníčkom, ale všetky riešenia, ktoré som doteraz videl sú brutálne nevkusné, s výnimkou jedného Angličana, ktorého som videl na foto, ale nebol tam žiadny kontakt)
- absencia ukazovateľa zaradenej rýchlosti v základe (ale čo by som chcel za tú cenu, pravda)
- a základný nedostatok - týchto motoriek je málo a sú až na malé výnimky vypredané o čom svedčí aj tohtoročný nárast ceny o cca 200 až 400,-EUR podľa typu
Na záver prikladám niekoľko obrázkov a všetkým terajším aj budúcim majiteľom Hondy radu Integra a NC prajem veľa, veľa šťastných a bezproblémových kilometrov (prvý československý prezident T.G.Masaryk tvrdil, že najkrajší pohľad na svet je z konského chrbáta, ja tvrdím, že spoza riaditiek motocykla). Vidíme sa na Motosalóne 2013 Bratislava.