STK zmeny vo vyhlaske
Napísal: 21 Mar 2018, 22:43
Ak to nahodou este niekto necital, zaujimave novinky. Pre auta az tak mozno nie.
Vodičov čakajú 4 výrazné zmeny: Pocíti ich každý
Podstatne je toto:
Malé motorky
Technické kontroly sa rušia pre motocykle a trojkolky kategórií L1e a L2e, ktoré museli doteraz absolvovať prvú TK po štyroch rokoch a následne v štvorročných intervaloch. Kategóriu L1e tvoria malé motocykle a L2e malé trojkolky so zdvihovým objemom do 50 cm3, maximálnou konštrukčnou rýchlosťou 45 km/h a maximálnym trvalým menovitým (elektromotory) alebo čistým (spaľovacie motory) výkonom do 4 kW.
Veľké motorky, štvorkolky a traktory
Výrazná zmena sa dotkne motocyklov kategórií L3e až L7e, traktorov a prívesov. Podľa doteraz platného zákona museli veľké motocykle (L3e), motocykle s postranným vozíkom (L4e), veľké trojkolky (L5e), malé štvorkolky (L6e), veľké štvorkolky (L7e) a prípojné vozidlá do 3,5 tony (O1 a O2) absolvovať prvú technickú kontrolu po štyroch rokoch a následne každé dva roky. Rovnaké lehoty mali aj kolesové traktory a prívesy za traktory.
Po novom sa lehota prvej kontroly predlžuje na šesť rokov a následne každé štyri roky. Pozor, v novej vyhláške dochádza k rozdeleniu lehôt pre traktory. Predĺžené lehoty sa týkajú iba kolesových traktorov s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 40 km/h. Pre traktory s vyššou maximálkou sa lehoty nemenia, čiže stále platí 4+2.
cely clanok tu:
https://autobild.cas.sk/clanok/215633/v ... od.c.x...A.
Vodičov čakajú 4 výrazné zmeny: Pocíti ich každý
Podstatne je toto:
Malé motorky
Technické kontroly sa rušia pre motocykle a trojkolky kategórií L1e a L2e, ktoré museli doteraz absolvovať prvú TK po štyroch rokoch a následne v štvorročných intervaloch. Kategóriu L1e tvoria malé motocykle a L2e malé trojkolky so zdvihovým objemom do 50 cm3, maximálnou konštrukčnou rýchlosťou 45 km/h a maximálnym trvalým menovitým (elektromotory) alebo čistým (spaľovacie motory) výkonom do 4 kW.
Veľké motorky, štvorkolky a traktory
Výrazná zmena sa dotkne motocyklov kategórií L3e až L7e, traktorov a prívesov. Podľa doteraz platného zákona museli veľké motocykle (L3e), motocykle s postranným vozíkom (L4e), veľké trojkolky (L5e), malé štvorkolky (L6e), veľké štvorkolky (L7e) a prípojné vozidlá do 3,5 tony (O1 a O2) absolvovať prvú technickú kontrolu po štyroch rokoch a následne každé dva roky. Rovnaké lehoty mali aj kolesové traktory a prívesy za traktory.
Po novom sa lehota prvej kontroly predlžuje na šesť rokov a následne každé štyri roky. Pozor, v novej vyhláške dochádza k rozdeleniu lehôt pre traktory. Predĺžené lehoty sa týkajú iba kolesových traktorov s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou do 40 km/h. Pre traktory s vyššou maximálkou sa lehoty nemenia, čiže stále platí 4+2.
cely clanok tu:
https://autobild.cas.sk/clanok/215633/v ... od.c.x...A.