tak znova.. motorku som kúpil dvojročnú, mala len 4 200 km a vyzerala ako nová z výkladu.. asi fakt viac nemala lebo ten motor išiel ešte tak s tuha.. po 6 500 už šla ľahšie a aj spotreba klesla..
prvý neznámy zvuk to bol klaksón že sa dotýkal hlavy válca.. nedávno začala vydávať divný zvuk.. jednička rýchlosť nič veď to sa len párkrát otočí motor a radíme dvojku.. bolo to počuť pri dvojke a trojke v nižších otáčkach.. potom v pohode lebo to prehlušil okolitý hluk.. v piatok sme sa túlali po kopaniciach a už som to počul aj pri vyšších stupňoch a rýchlosti.. včera som bol v Maďarsku a už nielen zvuk ale aj vibrácie v rukách boli cítiť..
doma som ošahal čo sa dalo ale nenašiel som nič podozrivé tak som sa pustil do odstrojovania kapotáže.. hrúza práca.. prvé čo som zistil že mám prasknutí ten náš kufor dole vzadu ako je priskrutkovaný.. lebo mi sedí len na troch bodoch a na ľavej strane je medzi nosníkom a kufrom 2 mm medzera keď je len položený na svojom mieste.. ten plast je dosť tvrdý, podložím nosník aby to sedelo.. druhá vec je telo filtra alebo obal.. vzadu je zasunutý do dvoch gúm a vpredu je jedna skrutka.. úchyt medzi dvomi gumenými podložkami no tam to bolo voľné, hýbalo sa to..
jasné že mi to nedalo nepozrieť filter.. čistý ale keď som po ňom prešiel prstami ostali mi mastné.. odvetranie motora fúka rozprášený olej priamo na filter, konštrukčne nezvládnuté.. je pod vložkou kovové sítko ale to je ochrana v prípade nejakej deštrukcie vložky alebo keby ju niekomu mole rozožrali kto málo jazdí
jednoducho aby to motor nenasál.. chcelo by to nejaké kolienko a zmeniť smer toho odfuku..
naštartoval som to takto odstrojené, nechal niečo zohriať, povytáčal a ten iný zvuk tak už nebol.. obal filtra je kus ťažkého plastu či tie vibrácie do rúk boli z neho uvidím až to poskladám.. filter som objednal.. myslí že tiež by ste si mali skontrolovať filtre a keď to bude robiť mechanik treba byť pritom a vidieť.
veľa pekných kilometrov praje Vladimír..