Výměna řetězovky

(reťazový set, čistenie, mazanie, šponovanie, ...)

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod puccky1 » 17 Júl 2016, 11:56

Honza vidis Integra na teda o dve skrutky menej ako ostatne NC kedze my mam tri skrutky na plaste a jednu na radicke
To lepidlo na zavity by som tam aj tak dal mne sa aspon tak lepsie spava ked viem ze sa to len tak lahko nepovoli

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod pepe » 29 Mar 2017, 18:59

Utrpěl jsem teď jednu zajímavou zkušenost, tak se s ní tady rozdělím, třeba to bude někomu ku prospěchu a inspiraci. Pokud to už někdo zkusil a probíralo se to tu, tak holt budu za Plhu :D .
Pořád mě vrtalo v makovici, jak podivně má NC poskládané převody, moje předchozí zkušenosti z jiných motorek i logika mi říká, že ideální zpřevodování je takové, kdy maximální rychlost je dosahovaná na nejvyšší kvalt, který je vytočený na otáčky maximálního výkonu motoru a dál už se to nedohrabe, protože výkon klesá a tak do omezovače už to nedoleze. Tohle je podle mě ideálně poskládaná převodovka, která umožňuje na maximum a nejefektivněji využívat potenciál motoru. Nc to ale má jinak, maximální rychlost dosáhne už na pětku, 170-175 a šestka je tak "těžká", že už to dál neroztáhne, přitom je absurdně zpřevodovaná na rychlost přes 200 km/h, ale na to nemá prostě sílu. Konstruktéři ji patrně zamýšleli jako ekonomický rychloběh. No nevím, motor NC má velmi nízkou spotřebu už ze své konstrukce a takovouhle věc bych očekával spíš na nějakém rodinném kombíku, ale dát to na motorku kvůli nižší spotřebě mi přijde trochu přehnaný, zvlášť, když tím motorka vlastně "zleniví". Mockrát jsem to počítal a vždycky mi vyšlo, že o jeden zub menší řetězové kolečko by celou věc napravilo, vycházelo to akorát. A protože jsem muž činu, po třech letech uvažování jsem kolečko objednal, namontoval a zatím se to jeví výborně , motorka díky kratším kvaltům krásně ožila (skoro bych řekl jiná motorka :) )a maximálka je teď 190!, jedním směrem jsem dosáhl 188, druhým 192. Předtím tentýž den ještě na původní kolečko 172, zpátky 174 (samozřejmě pokaždé na stejné rovince, tu mám pečlivě vybranou, aby nebyla z kopce, den bez větru), opakováno dvakrát se stejným výsledkem. Otáčky v těch 190-ti jsou teď na 6000, tedy téměř optimální stav...Celá ta úprava samozřejmě nemá za cíl zvýšit maximální rychlost, chtěl jsem jen trochu líp (logičtěji a efektivněji) "poskládat převodovku". Jěště to budu dál testovat, třeba narazím na nějaké negativum, kvůli kterému se budu muset vrátit na výchozí stav. Jsem taky zvědav, co to udělá se spotřebou, ale jen jako zajímavost, v tomto případě je pro mě podružná.
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod puccky1 » 29 Mar 2017, 20:37

Predpokladam ze si tu rychlost meral podla gps a nie podla tacho alebo sa mylim?

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Macek » 29 Mar 2017, 21:04

Pepe podobné řešení mě taky dříve napadlo.. ta šestka je opravdu líná a oproti jiným rychlostním stupňům potřebuje dle mého pětku více roztáhnout aby to bylo optimální pro přeřazení na 6.. nedlubal jsem do toho jen kvůli obavě, že "menší kolečko" zúží vzdálenost řetězu u rozetky a mohl by více hoblovat plastové vodítka, nebo kyvku.. další obavu jsem měl z nutkání si myslet, že se díky menší rozetě zmenší průvěs řetězu, bude tím dostávat více rázy při nerovnostech a více pnout a z toho vyplývá i opotřebování ložiska hnací hřídelky..
..nejednou jsem pošilhával po zadní rozetě na CTX nebo Integře.. a přemýšel co by to mohlo vypotit.. pozitivního nebo negativního.. říkáš jeden zub? to ale není z těchto jmenovaných že? no jsem zvědav jaké budeš mít poznatky.. bo soudruzi v Japonsku možná zkoušeli zlatý střed nebo optimální řešení.. a možná ne že.. ;)
Obrázok užívateľa
Macek
******
******
 
Príspevky: 565
Registrovaný: 10 Aug 2014, 05:53
Bydlisko: Vratimov, CZ
Motorka: Iná

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod pepe » 29 Mar 2017, 21:08

Měřil jsem podle tacho, vím, že to není skutečná rychlost, o to mě ale nešlo, chtěl jsem změřit rozdíl mezi oběma variantami.
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Richi » 29 Mar 2017, 21:17

Podľa tacho nezistíš rozdiel. Tacho nie je poháňané od kolesa ale od prevodovky (alebo od motora? Matematický prepočet otáčok motora a zaradeného rýchostného stupňa?). Ak si zmenil prevodový pomer za prevodovkou, tacho bude ukazovať iba to, že motor má vyššie otáčky.
Myslím že toto skúšal už aj Puccky na prednom koliesku Ale vrátil späť pôvodné. Už ale neviem prečo.
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod pepe » 30 Mar 2017, 05:53

Richi, pokud je tomu tak a pokud jsem to dobře pochopil, poměr mezi otáčkami motoru a rychlostí na tachu by měl být na stejném kvaltu stále stejný, ať si tam dám jakékoliv řetězové kolečko. OK. Jak je potom možné, že se mi tento poměr prokozatelně změnil? Dřív na šestku ve 170km 5000 otáček. Ve 190 bych měl točit zhruba 5600, ale já točím 6000, což mimochodem přesně odpovídá změně kolečka ze 16 na 15 zubů. Včíl mudruj :)
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod puccky1 » 30 Mar 2017, 06:05

Ja som skusal opacny prevod o jeden zub naviac na testovacku mi zapozical koliecko Georgoo
Koliecko uz bolo dost velke vydavalo to obcas divne zvuky tak som ho zlozil dole a moje obavy sa potvrdili koliecko dralo vodiaci plech na kryte teda asi je to skor plech braniaci natlaceniu retaze do motora pri pripadnom padnuti retaze.
Inak jeden zub urobil tolko ze tacho ukazovalo presne podla gps
Priznam sa aj som rozmyslal ze kupim koliecko o jeden zub mensie mal som taky pomer na predchadzajucich moto a rychlost sa zmenila len minimalne lebo ako pisal Pepe moto vladala ist do vysokych otacok ale za to bola o dost zivsia
Dodnes sa smejem ked som mal staru Suzuki Dr 500 a kamosi o 15 rokov mladsie Dr 600 a Dr 650 a na rozbeh som im vzdy usiel stale nechapali ako im to moze taka stara skatula natret
Samozrejme keby sme to tahali dalej do vyssich rychlosti nad 100 km tak by ma dali dole ale na drapakoch sme malo chodili po asfalte rychlo tak na to nikdy neprisli ze mne by to uz potom rychlejsie neslo
Mna od toho mensieho koliecka odradilo este to ze tacho na Nc uz aj tak ukazuje o dost viacej ako je realita a pri zmene koliecka na mensie bude uz uplne zle ukazovat tak som sa na to vykaslal


Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Richi » 30 Mar 2017, 06:12

:? Tacho ukazuje aj pri vyradenej rýchlosti alebo vymáčknutej spojke takže to nebude od otáčok motora.
Ešte ma napadá snímač ABS ale ten nemajú všetky modely.

Dovi, pomóóóc, odkiaľ berie tachometer údaj?
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Pavel » 30 Mar 2017, 07:37

Terazky ani já neviem odkial bere údaj, na kolech nic není, tak asi z motoru. Nechal bych tam ale to původní koliesko, ta šestka je prostě slabá, ikdyž dám 100 oktanový benzín, tak si moc nepomůžu. Je to tak dělané, že rychlosti 1 - 5 jsou jakože silné a 6 tka je slabá a ještě vibruje. Třeba si na to zvyknout. Znám lidi co mají R 1 a dali si menší koliesko, protože jim v Alpách chýbal výkon, co mám pak říkat já na NC, mě výkon taky někdy chybí už v "opičích horách" Beskydoch, no předevčírem chýbal i na rovinke :)
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Dovi » 30 Mar 2017, 07:37

 
Richi píše:Dovi, pomóóóc, odkiaľ berie tachometer údaj?


Vzhledem k novému konceptu NCčka a kvůli jeho vysoké maximálce to bere z Pitotovy trubice.
Je zabudována nenápadně v kapotáži napravo pod hlavním světlometem :)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Pavel » 30 Mar 2017, 07:45

Dovi super poznatek, už jsem si myslel, že z Piťovy hlavice :D
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod jorik » 30 Mar 2017, 12:58

Na zadnom strmeni je "nejaký" rychlostný senzor (38510-mgs-d81), nemôže to byť odtiaľ? :)

Odoslané z Nexus 4 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
jorik
***
***
 
Príspevky: 70
Registrovaný: 16 Júl 2016, 07:22
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod Femicko » 30 Mar 2017, 13:05

Dovi, to myslis vazne, ze na zmeranie rychlosti nasho NCcka potrebujeme takuto "NASA" technologiu? :D
Obrázok užívateľa
Femicko
*****
*****
 
Príspevky: 438
Registrovaný: 12 Júl 2015, 21:01
Bydlisko: Trencianska Tepla
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna řetězovky

Poslaťod dreamer » 30 Mar 2017, 13:43

Robi si prdel :)
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

PredchádzajúciĎalší

Späť na Sekundárny prevod

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia