Stránka 3 z 9

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 12:02
od puccky1
Wasko a prepakovanim zdvihnes len zadok motorky alebo sa mylim?
Podla vsetkeho potrebujes zdvihnut aj predok a ako? Netusim asi uz len tie pruziny ak to tie troska zdvihnu
Ja som na sportovych motorkach nejazdil ak neratam jednu jazdu na litrovom ss ale to som viac daval pozor na silu motora ako na tlmenie
Ja som jazdieval skor enduro a teren takze som bol zvyknuty na ine pruzenie bol som ako v bavlnke
NC mi teraz pripada strasne tvrde

Predne tlmice mam ko takze cez zimu idem vymenit len olej a uvidim ako pocitim rozdiel lebo teraz to uz netlmi vobec ked sa zamyslim ze som tak bol v DS na okruhu a este aj na drapakoch tak sa cudujem ze ma nevyzulo hned v prvom kole a nie na konci ked ma zhodil defakto vyfuk


Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 12:15
od wasco
Pri prepakovani vzadu o 30mm by mi to mohlo na strede spraviť minimálne zdvih o 15mm čo mi pomôže - ale ak vymením "kosti" vzadu tak mi to podľa mňa spraví tuhší zadný tlmič (to je môj názor)
Predok sa dá zdvihnúť podľa mňa len výmenou komplet tlmičov - ale tu som ich zasa nikde nenašiel o ktorých by hovorili že dochádza k zdvihu - možno by sa to dalo zdvihnúť na okuliaroch ale to len o mimimetre

Pri CBX500 som našiel 3 vedra kitov na adventure prerobenie od prepakovania cez vymeny tlmičov až po zámenu za 19" koleso v predu a bolo vidieť krasne ako to zdvihlo možno aj o 5 cm ale pri 700/750X neviem najsť ani len zmienku o ničom takom - pripadam si ako pionier pri objavovani veci a pri dorabani vsetkeho mozneho na detailne prisposobenie si určitých vecí od 12V zauvky až po podvozok ...

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 13:16
od puccky1
Wasko mne islo len o to ze ked budes dvihat len zadok tak to bude vyzerat prinajmensom smiesne videl som tak zdvihnuty Ducati Monster a v neposlednom rade by na zaujimali jazdne vlastnosti keby sa ten zadok dvihal aj kostami aj pruzinou na doraz ako si to dotiahol teraz

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 13:32
od pepe
No máš Wasco zajímavý důvod k upgradu pérování (tzn. jízdní vlastnosti na posledním místě :D ), ale proč ne. Ty sice chceš NC naladit více do terénu a s tím mám osobně nulové zkušenosti, ale třeba i tak něco poradím. Přepákováním zvedneš zadek - dobrý, je ale třeba si uvědomit, že pokud zároveň nezvedneš i předek, změní se úhel vidlice a tím i jízdní vlastnosti celé motorky- sám s tím trochu experimentuju a už 1 cm je hodně znát. Ale zkus se podívat na tohle video, myslím, že to je dobré řešení, jak zvednout i vidlici, třeba i v řádu centimetrů: https://www.youtube.com/watch?v=yvFG0GaWMV8

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 13:34
od pepe
Aha, Puccky byl rychlejší :D

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 14:00
od Supi
Ja by som isiel asi len do moznosti 3.

1.) Prepakovanie mi pride ako prilis velky zasah do motorky, charakteru podvozka. Co tym poriesis:
- zdvihnutie motorky. Tak to by som potom chcel zdvihnut aj predok. Ako uz pisali Puccky a Pepe.
- ine spravanie pruziny (tvrdost, progresivita? ) ... to by som radsej vymenil pruzinu za inu

2.) neviem posudit. Mozno na pohodove jazdenie, ale inac by som si ja progresivnu pruzinu asi nedaval. Neviem ako by som nastavoval tlmenie. Ani na cestu, ani do terenu by som si ho nevedel nastavit.

3.) Podla mna jedine riesenie. Ani tu vsak 100% nepokryjes obe situcia jednou pruzinou; t.j. sam jazdec (75kg) vs s ladvinkou nabaleny (165kg).
Mozno uz tuto sezonu (najneskor dalsiu) budem riesit novy podvozok aj ja. 50% casu jazdim sam; 45% sam + batozina; 5% batozina + frajerka. Pruzinu si zvolim podla toho. Cize moja vaha + mozno par malo kg. Zvysok poriesi predpatie.

Sice moja situacie je trochu ina - jazdim hlavne na GS-e (telelever/paralever). Ale keby som tolko jazdil na NC-cke, tak podvozok riesim tak isto.

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 14:14
od Supi
A este jedna poznamka k bodu 2.; t.j progresivna pruzina a jazda v terene:

Ako by si nastavil rebound pri progresivnej pruzine? 80% bude pracovat ta slabsia cast pruziny, tak to nastavis na nu? Potom prejdes po vacsej nerovnosti, pripadne par vacsich po sebe a budes na hojdacke. Alebo nastavis tlmenie "na stred" ? To potom nebude dobre ani pre jednu ani druhu cast pruziny.

Preto si ja osobne nie som isty progresivnymi pruzinami. Jedine s elektronickym podvozkom. Tam sa prietok oleja nastavi v okamihu podla stlacenia pruziny, zrychlovania/brzdenia...

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 16 Dec 2016, 19:41
od tima
Predok sa dá tiež zdvihnúť ... medzikusmi medzi vrcholy vidlíc a vrchným okulárom ... nič na tom nieje, vyrobý to každý šikovnejší kovoobrábač a zadné prepákovanie celkom určite pritvrdí podvozok a pomerne výrazne.
Otázne je, keď chceš jazdiť viac v teréne, či by nebolo rozumnejšie zvážiť výmenu motorky a netrápiť NC-čko, alebo poprípade ešte jednu motorku :)

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 17 Dec 2016, 09:20
od Pavel
Jak píše Tima, ještě jednu motorku, když chce někdo jezdit terén. Já jel jen jednou lehký terén a hned jsem chytil spodek a od té doby už jen silnice. NC se tváří jako enduro, ale je to spíše cestovní motorka, to i Simson S51/S70 byl více endurovatější :-)

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 19 Dec 2016, 14:14
od wasco
dobre na margo este jednu motorku napisem asi len tak toto - kupism si este jednu do terenu a budem ju za sebou tahat ked niekam pojdem. NC-ka zvladne aj teren a kto si mysli ze nie tak nech si pozrie videa na nete. Je tam toho habadej. Samozrejme ze tovarenska bude otlcena z kazdej strany preto sa k tomu dokupuje "prislusenstvo". Z osobnych skusenosti viem ze zvladne aj velmi tazky teren a bez toho ze je otlcena.

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 19 Dec 2016, 14:25
od Floyd
wasco píše:dobre na margo este jednu motorku napisem asi len tak toto - kupism si este jednu do terenu a budem ju za sebou tahat ked niekam pojdem. NC-ka zvladne aj teren a kto si mysli ze nie tak nech si pozrie videa na nete. Je tam toho habadej. Samozrejme ze tovarenska bude otlcena z kazdej strany preto sa k tomu dokupuje "prislusenstvo". Z osobnych skusenosti viem ze zvladne aj velmi tazky teren a bez toho ze je otlcena.


Šak sa prídite niekedy pozrieť OSOBNE v sezóne 2017, keď pôjdeme na pieskovačku, čo Juanito s NC stvára. Lebo teórie máte pekné, aj videí veľa napozeraných, aj pekne o NC píšete, ale na motorke sa jazdí na ceste, alebo v teréne, nie na internete.

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 19 Dec 2016, 14:47
od wasco
asi tak - tiez mam jedneho kamarata ktory ma BMW 1200GS a tvrdi ze podla wikipedie je to motorka do lahsieho terenu a podla toho aj jazdi .... len mi potom nie jasne ze preco ich ludia beru na cesty okolo sveta :like:

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 19 Dec 2016, 15:01
od puccky1
Kazda motorka zvladne teren aj Ducati Panigale
Ale na endure alebo kroske si tu jazdu aj uzijes neriesis odreniny
Na NC pojdes tak aby penazenka neutrpela velke straty

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 20 Dec 2016, 00:32
od Richi
Toto je to trápenie: https://youtu.be/CqgEl53x7CM
A takto to vyzerá keď si užívaš: https://youtu.be/ERSgFbURRNQ
:D

Re: Progresivne pružiny NC750X

PoslaťNapísal: 26 Dec 2016, 09:32
od tima